طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی(TOD) فرصتی برای افزایش سرانه ‌های خدماتی

ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی ایستگاه سبلان برای اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی(TOD) در منطقه ۸ تهران بررسی شد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ با حضور نوروزیان مشاور عالی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران و فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸، هفتمین جلسه کمیته توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی منطقه ۸ با موضوع بررسی ظرفیت‌های ایستگاه سبلان در اجرای طرح TOD برگزار شد.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: این جلسات با توجه به تاکیدات شهردار محترم تهران مبنی بر تهیه طرح‌های توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی به منظور ساماندهی متناسب با هویت بافت‌های شهری در مناطق برگزار می‌شود و در این جلسه ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی ایستگاه سبلان برای اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی(TOD) بررسی شد.

در این جلسه تنهایی افزود: در منطقه۸ تهران بافت مسکونی با حدود ۷۳ درصد بیشترین پهنه را به خود اختصاص داده است و در این منطقه ۱۱ درصد پهنه فعالیت و ۱۲ درصد پهنه مختلط قرار دارد که از جمله این کریدورها می‌توان به ایستگاه سبلان که در جنوب منطقه و درخیابان مدنی است، اشاره کرد. همچنین ۴ درصد از منطقه۸ نیز جز پهنه حفاظت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه۸ از جمله مناطقی است که از سرانه فضای سبز پایینی( حدود ۴ متر مربع) برخوردار است سعی‌مان بر این است تا با انجام این طرح، سرانه‌های مختلف خدماتی از جمله فضای سبز را در ناحیه ۳ افزایش دهیم.

شهردار منطقه۸ در ادامه افزود: با توجه به اینکه از نظر جمعیت، منطقه۸ چهارمین منطقه شهر تهران است، جمعیت محلات محدوده ایستگاه سبلان می‌تواند فرصت و پتانسیل خوبی برای اجرای طرح TOD در این محدوده ریزدانه و فرسوده باشد تا سرانه‌های خدماتی افزایش یابد.
تنهایی تصریح کرد: با توجه به نظم یکپارچه بافت مسکونی و وضعیت سرانه و جمعیت پذیری یکسان بین مناطق ۸ و۷، احداث ایستگاه سبلان فرصتی خوب برای اجرای TOD خواهد بود.

در ادامه این جلسه معاونین حوزه ترافیک و عمران و کارشناسان حوزه شهرسازی به بیان نقطه‌ خود پرداختند و در مورد پیشرفت فیزیکی پروژه خیالستان زندگی گفت‌وگو شد و نظرات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این گزارش حاکیست؛ جلسه توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی در منطقه ۸ با حضور نوروزیان مشاور عالی معاونت هماهنگی و امور مناطق و مدیران محترم شهرسازی و معماری، حمل و نقل و ترافیک و مدیران ارشی شهری در سالن جلسات برگزار شد.

همچنین در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد مشاور منتخب (شرکت عمران زاده) ، نسبت به تسریع در تکمیل پروژه در ایستگاه سبلان اقدام لازم بعمل آمد و مدیران مربوطه نقطه نظرات مثبت جهت اصلاح و اولویت های مشاور مربوطه جهت پیشرفت و تکمیل گزارش را ارائه کردند.

انتهای پیام/

۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 39264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =