نخستین همایش بزرگ نقش‌ها و مشق‌های اجتماعی شهر تهران در منطقه ۱۶

نخستین همایش چالش‌ها و راهکارهای اجتماعی در خانواده با همکاری دانشگاه تهران با تمرکز بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی جوان و خانواده در سال ۱۴۰۲ برگزار شد که با استقبال بی نظیر شهروندان همراه بود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، تردیدی نیست که خانواده اثری عمیق و پایدار در پی ریزی رفتار کودکان و نوجوانان و برانگیختن روح زندگی و آرامش درونی او دارد. کودکان و نوجوانان در خانواده می آموزند و برخی از ارزش های اخلاقی و خصلت های گوناگون را کسب می کنند، در راستای تشخیص و مداخله بهنگام خانواده ها، فراهم کردن زمینه پژوهش در حوزه های خانواده و توسعه گفتمان‌های علمی با ارائه دستاوردهای پژوهشی بر اساس بروز ترین یافته های نظام مند و مسئله محور در خانواده های ایرانی؛ نخستین همایش نقش‌ها و مشق‌ها، دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ در فرهنگسرای بهمن، به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و همکاری ادارات آسیب های اجتماعی، آموزش‌های شهروندی و سلامت با استقبال بینظیر نوجوانان و نوجوانان به همراه خانواده هایشان و بهره مندی از حضور اساتید گرانمایه و برجسته دانشگاه تهران برگزار شد.

سید مهدی حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز با اشاره به برنامه ریزی و هماهنگی مشاور دفتر شهردار و تعامل دوسویه در این همایش خاطر نشان کرد: برگزاری ۴ پنل تخصصی با عناوین چالش های جوان امروز و آسیب های اجتماعی، چالش فضای مجازی و آموزش های شهروندی و چالش های زن و خانواده و سلامت اجتماعی با سخنرانی و پاسخگویی اساتید متخصص دانشگاهی از جمله محمدرضا کارچی، هاتف صالحی، ندا ملکی و  حمید جواهری (اعضای هیئت علمی دانشگاه) می تواند آیینه تمام نمای عملکرد معاونت اجتماعی منطقه و بستری مناسب برای شناخت نقاط قوت، ضعف و فرصت ها جهت ارائه خدمات اجتماعی به شهروندان منطقه باشد.

وی افزود: تجربیات مجازی در فضای اینترنت و سایبری، به عبارت دیگر، چالش های فضای سایبری، می تواند خطرات و تهدیدهای بسیاری همچون اعتیاد اینترنتی، برخورد با محتوای نامناسب، سوء استفاده های ملی و عاطفی را برای کاربران کودک و نوجوان در پی داشته باشد و امنیت آن ها را به خطر بیندازد، باید خانواده ها با پیشرفت فناوری همگام باشند، تقویت سواد رسانه ای والدین و مهارت انتقال اطلاعات به فرزندان، قانون گذاری اصولی، ترغیب فرزندان به حضور هدفمند در فضای مجازی، شناسایی نقاط ضعف و نیازهای درونی فرزندان، استفاده از روش‌های تشویق و تنبیه موثر و ... از جمله مواردی است که این سلسله نشست ها را باعث می شود، یکی از عوامل موثر در شکل گیری رفتار فرد، روابط موجود در خانواده است، خانواده اولین واحدی است که فرزندان در آن به تدریج کسب هویت کرده و وارد زندگی اجتماعی می شوند، ما قصد برآن داریم تا جامعه را از تاثیر بسیار زیاد روابط خانوادگی بر همه ی جوانب زندگی کودکان و نوجوانان مخصوصا بحث فرهنگ پذیری آنان آگاه کنیم تا با دیدی گسترده تر به اهمیت موضوع روابط خانوادگی در سطح جوامع مختلف پرداخته شود.

همچنین در حاشیه برنامه های علمی این مراسم و بین پنل های مختلف ویژه برنامه های متنوع با اجرای سرودهای انقلابی توسط دختران و پسران دهه نودی منطقه و اجرای استند آپ کمدی (چهره معروف حسن ریوندی) و ... از جمله برنامه های همایش مشق ها و نقش های اجتماعی بود.

انتهای پیام/

۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 39287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =