تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی منطقه ۹

شهرداری منطقه ۹ نسبت به جمع آوری، انتقال و هدایت روان آب ها با احداث و تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی در غرب پایتخت اقدام می کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: مجموعه شهری نسبت به جمع آوری، انتقال و هدایت روان آب ها به مخازن جهت مصارف مختلفی از جمله؛ تغذیه مصنوعی سفره های آب زیرزمینی و ایجاد فضای سبز شهری حفظ و ذخیره روان آبهای ناشی از بارندگی به صورت منطقه ای طرح ویژه تکمیل شبکه جمع آوری آبهای سطحی منطقه ۹ را اجرایی می کند.

وی افزود: در این طرح ساماندهی و انتقال آب از حوضچه‌های بالادست به پایین و کاهش هزینه‌های انتقال با لوله‌گذاری زیر سطحی با استفاده از لوله های پلی اتیلن در ابعاد ۲۰۰۰، ۱۰۰۰ و ۸۰۰  میلی متر انجام می شود.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: طول شبکه جمع آوری موجود در معابر درجه ۱ منطقه ۹، ۱۵ کیلومتر و در معابر درجه ۲، ۹.۵ کیلومتر می باشد که ۱۱ کیلومتر احداث شبکه در برنامه کاری و افق ۵ ساله منطقه قرار دارد.

مرتضوی یادآور شد: در حال حاضر پروژه جمع آوری و هدایت روان آب های سطحی خیابان دستغیب غربی به طول ۴۵۰ متر با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در دست اقدام و اجرا و جمع آوری آب‌های سطحی خیابان شمشیری به طول ۱۰۰۰ متر در دست مطالعه و در خیابان دانشگاه هوایی شمالی به طول ۵۰۰ متر در برنامه کاری سال جاری قرار دارد.

انتهای پیام/

۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 39385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =