آیین افتتاح مجموعه ورزشی سهند در ناحیه ۳ منطقه ۱۶

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶، اظهار داشت: بسط و گسترش روحیه نشاط و شادابی در محلات می تواند جامعه را از آسیب های اجتماعی، افسردگی و ... دور نگه دارد، با این رویکرد آیین افتتاح مجموعه ورزشی سهند در محله خزانه برگزار شد که استقبال بی نظیر شهروندان را همراه داشت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، وی ضمن اشاره به اهداف شهردار تهران مبنی بر اولین اقدام برای مجموعه های ورزشی محلی که فعالیتشان متوقف شده که باید نسبت به بازسازی و احیاء آنها اقدام شود، گفت: شهرداران مناطق برای تحقق این موضوع تلاش کردند که امروز شاهد این هستیم که مجموعه های ورزشی در اختیار شهروندان قرار گیرد، مجموعه ورزشی سهند که خاستگاه بسیاری از پیشکسوتان فوتبال بوده و میراث محله خزانه است، نونواری این زمین فوتبال یکی از دغدغه های جدی فوتبال دوستان اهالی این محله بوده که پس از ۵ سال تعطیلی مجدد فعالیت خود را آغاز کرد، با رسیدگی به محلات کم‌برخوردار و لازم‌التوجه و فراهم‌آوردن امکانات زیرساختی تفریحی، فرهنگی و ورزشی در این محلات می‌توان از بروز معضلات و آسیب‌های اجتماعی نیز جلوگیری کرد.

سالاری پور شهردار منطقه با اشاره به بهره برداری از مجموعه ورزشی سهند که یکی از اقدامات خوب و شایسته به شمار می رود یادآور شد: این مجموعه دارای کیفیت مناسب و استانداردی است که می تواند جایگاهی برای شناسایی و معرفی استعدادهای ورزشی محلات باشد و این اتفاق مهم می تواند افزایش نشاط اجتماعی، ایجاد و گسترش حس تعلق خاطر شهروندان به محل زندگی شان را همراه داشته باشد.

شهردار منطقه با تأکید اینکه ورزش محلات می تواند باعث ایجاد روحیه نشاط و شادابی شود، افزود: برای شناسایی استعدادهای ارزشمند ورزشی در محلات به ویژه محلات کم برخوردار باید برنامه ریزی شود. او موضوع هویت بخشی به محلات را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: هویت بخشی به محلات و پرورش استعدادهای ورزشی گنجینه مهمی برای منطقه محسوب می شود امیدواریم هر روز شاهد گسترش موضوع ورزش به ویژه ورزش همگانی در سطح محلات نه گانه باشیم.

وی ترویج صحیح شادی، آگاه سازی مردم برای درک شادی واقعی و تمایز آن با شادی کاذب، اجرای برنامه‌های مناسب فرهنگی، هنری و فاخر، اجرای برنامه های ورزش عمومی، ایجاد یا بهبود زیر ساخت های لازم برای تقویت روحیه نشاط عمومی، همچنین تقویت فرهنگ بومی را از راهکارهای مناسب جهت ارتقای نشاط اجتماعی عنوان کرد و گفت: این مراسم با حضور جمعی از معاونین و مدیران، معتمدین محلی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و با اجرای موسیقی پاپ توسط خواننده بنام آرون افشار، اجرای گروه های سرود کودکان و ... استقبال بی نظیر شهروندان را همراه داشت و در این مراسم از مادر شهید ورزشکار سید ضیاء حسینی تقدیر به عمل آمد.

این گزارش حاکیست؛ مجموعه سهند واقع در ناحیه ۳ خیابان شهید همدانی، خیابان فیروز آبادی با مساحت ۱۱۲۰۰ متر مربع با زمین فوتبالی به مساحت ۶۵۰۰ متر مربع آماده بهره برداری شده است، از فضاهای موجود در این مجموعه می توان به دو رختکن مجزا با سرویس های بهداشتی و دوش های مورد نیاز و اتاق های داور و مربی به مساحت ۲۰۰ متر مربع، سالن های بدنسازی، کشتی به مساحت ۴۵۰ متر مربع، سکوی تماشاچیان واقع در ضلع غرب مجموعه با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر، نگهبانی و اتاق مدیریت به مساحت ۸۰ متر مربع، زمین فوتبال چمن مصنوعی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع، پیست دو پیرامون زمین فوتبال به مساحت ۴۵۰ متر مربع و ... اشاره کرد، از آنجا که این زمین ورزشی یکی از مهمترین زمین های فوتبال در جنوب شهر تهران است، مکان خوبی برای پرورش استعدادهای فوتبال در محلات جنوبی پایتخت، به همین منظور مدیریت ورزشی منطقه از این ظرفیت برای پرورش استعدادهای فوتبال دوستان از رده نونهالان تا بزرگسالان بهره مند می شود.

انتهای پیام/

۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 39500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =