شهرداری تهران در موضوع حمل و نقل زوار اربعین کمک دهد

نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور عراق ضمن قدردانی از همت و تلاش همه عزیزانی که برای خدمت‌رسانی به زوار تلاش می‌کنند، گفت: موضوع «حمل‌ونقل» از نیازهای ضروری شرکت‌کنندگان در رویداد اربعین است.

شهردار تهران ظهر امروز -۲۴ تیرماه ۱۴۰۲- با حضور در محل نمایندگی ولی فقیه، با آیت‌الله مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور عراق دیدار کرد.

در این دیدار آیت‌الله حسینی با تأکید بر ضرورت آموزش آداب زیارت به شهروندان مشتاق برای شرکت در رویداد اربعین، بیان کرد: در این آموزش‌ها پیشنهاد می‌شود موضوعات مرتبط با معاشرت در کشور عراق آموخته شود. موارد مرتبط با رفت‌وآمد، خورد و خوراک، پوشاک و دیگر مهارت‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه بیان داشت: اگر چنین مواردی در ایران به زوار آموخته شود، زوار در ازدحام اربعین در حالی حاضر می شوند که آمادگی لازم را دارند.

نماینده ولی فقیه در کشور عراق با یادآوری آنکه امسال گرمای شدیدی را به هنگام اربعین پیش رو خواهیم داشت، تأکید کرد: خدمت‌رسانی در مرزها و خصوصا در شرایطی که زائران مدت زمانی هم در انتظار برای انجام امور هستند، بسیار مهم است.

آیت‌الله حسینی موضوع «حمل‌ونقل» را دیگر نیاز ضروری شرکت‌کنندگان در رویداد اربعین دانست و از شهردار تهران خواست تا با همراهی طرف عراقی تمهیداتی را برای رفع مشکلات زوار ایرانی در این زمینه فراهم کند.

وی در خاتمه ضمن قدردانی از همت و تلاش همه عزیزانی که برای خدمت‌رسانی به زوار تلاش می‌کنند، اضافه کرد: اطمینان داشته باشید در ثواب تک‌تک زواری که به زیارت اباعبدالله مشرف می‌شوند، شریک خواهید بود.

در ادامه این دیدار شهردار تهران در سخنانی گزارشی از فعالیت‌های شهرداری تهران برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به زوار، ارائه کرد.

در خاتمه این ملاقات نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌الله سید مجتبی حسینی اقامه شد.

انتهای پیام/

۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 39505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =