برگزاری المپیک بازی های افراد دارای معلولیت پایتخت / شناسایی استعدادهای معلولان در برنامه تلویزیونی

اجرای طرح استعدادیابی افراد دارای معلولیت در زمینه های فرهنگی، ورزشی و هنری با همکاری مراکز نگهداری از افراد دارای معلولیت، مدارس و موسسات ارایه کننده خدمت به این قشر در قالب برنامه ای تلویزیونی از مهمترین برنامه های اداره کل سلامت شهرداری تهران در راستای افزایش بسترحضور این افراد در جامعه است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران، رئیس اداره همکاری‌های بین بخشی اداره کل سلامت شهرداری تهران در نشست مشترک با دبیران کانون‌های منطقه ای افراد دارای معلولیت که به میزیانی منطقه ۱۱ برگزار شد با اعلام این خبر افزود: یکی از رویکردهایی که در سال جاری از سوی اداره کل سلامت شهرداری در حال پیگیری است زمینه سازی برای افزایش نشاط میان گروه های مختلف جمعیتی خصوصا افراد دارای معلولیت است و در این راستا، اجرای طرح استعدادیابی از افراد دارای معلولیت ساکن در محله ها و نواحی مختلف پایتخت در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

بهمن داودی اضافه کرد: در این طرح با شناسایی استعدادهای برتر افراد دارای معلولیت و با همکاری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، برای نخستین بار یک برنامه تلویزیونی در قالب رقابت میان استعدادهای دارای معلولیت ضبط و پخش خواهد شد تا مخاطبان بدانند افراد دارای معلولیت دارای چه استعدادها و توانمندی هایی هستند. با تولید این برنامه انتظار می رود شناخت مردم و مسئولان از توانایی افراد دارای معلولیت افزایش یابد و زمینه برای نقش آفرینی بیشتر این قشر در جامعه فراهم شود.

وی در ادامه به تشریح دیگر برنامه های اداره کل سلامت شهرداری تهران در حوزه افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: برگزاری چهارشنبه های افراد دارای معلولیت در اولین چهارشنبه هر ماه در سطح محله های ۳۵۲ گانه تهران، برگزاری حداقل ۲ دورهمی شاد با عنوان فعال شو به صرف مهربانی و امید برای افراد دارای معلولیت در هر یک از مناطق ۲۲ گانه پایتخت تا هفته ملی افراد دارای معلولیت و نیز برگزاری المپیک بازی‌های ورزشی برای این گروه جمعیتی از مهمترین برنامه هایی است که در سال جاری برای افراد دارای معلولیت پایتخت اجرا می شود.

رئیس اداره همکاری های بین بخشی اداره کل سلامت شهرداری تهران، بر اهمیت تلاش مضاعف کانون های معلولان در مناطق ۲۲ گانه برای شناسایی افراد دارای معلولیت و تحت پوشش قرار دادن این افراد در برنامه های مفرح در نظر گرفته شده تاکید کرد و گفت: هم افزایی و تعامل با دستگاه های متولی در این حوزه از جمله بهزیستی و نیز تشکل های مردم نهاد فعال در این بخش بسترساز توسعه فعالیت کانون‌های افراد دارای معلولیت در شهر تهران است. انتظار می‌رود با همکاری بیشتر میان کانون ها و شرکای اجتماعی همه افراد دارای معلولیت در شهر تهران زیر پوشش برنامه‌های پیش بینی شده قرار گیرند.

داودی با بیان اینکه موضوع مناسب سازی محله ها و مراکز پرتردد برای حضور افراد دارای معلولیت از مطالباتی است که این قشر از کانون ها دارند و این مسئله باید در کنار دیگر ماموریت های محوله به کانون های افراد دارای معلولیت به شکل جدی پیگیری شود خاطرنشان کرد: مطالباتی که افراد دارای معلولیت باید در سازوکار رسمی و مطالبه گرانه کانون های معلولان هر منطقه دنبال شود تا بتوانیم بستر لازم را برای حضور اجتماعی افراد دارای معلولیت بیش از گذشته در شهر فراهم کنیم.

تشکیل کارگروه های تخصصی کانون های افراد دارای معلولیت در زمینه های امور فرهنگی، روابط عمومی، آموزش و برنامه ریزی، ورزش و بازی سلامت و نیز کارگروه مناسب سازی  از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 39507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =