وعده یک مدیر برای ایجاد ۸ واحد سیار معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۲

شادی مالکی گفت: در مرکز معاینه فنی شهید آبشناسان تعمیرگاه خودرو ویژه بانوان فعال است که همه تعمیرکاران آن تعمیرگاه از بانوان متخصص هستند.

به گزارش شهر، شادی مالکی مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران، در خصوص کارکردها و وظایف ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: انجام معاینه فنی و صدور برگه آن، برنامه‌ریزی، هدایت، نظارت و ظرفیت‌سازی مراکز مکانیزه معاینه فنی خودرو در محدوده شهر تهران را می‌توان از وظایف این ستاد نام برد.

وی در ادامه با اشاره به تعداد خطوط معاینه فنی و تعداد مراکز بیان کرد: شهر تهران از ۶۴ خط معاینه فنی خودروهای سبک، ۱۱ خط معاینه فنی موتورسیکت، ۱۷ مرکز معاینه فنی سبک، ۱۵ واحد سیار و همچنین ۳ مرکز تک خطه معاینه فنی خودروهای سنگین برخوردار است.

 ایجاد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ظرفیت بررسی خودرو

مالکی با بیان آمار مراجعات و ظرفیت اسمی مراکز معاینه فنی پایتخت در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ظرفیت بررسی خودروها ایجاد شده و تعداد کل مراجعات چیزی بالغ بر ۱ میلیون ۸۰۰ هزار مورد بوده است. در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیون خودرو در شهر تهران مشمول معاینه فنی هستند.

به گفته مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران؛ افزایش ۸ واحد سیار معاینه فنی خودروهای سبک در سال ۱۴۰۲ در دستورکار قرار دارد.

وی با اشاره به حل معضل چندین ساله صف‌های طولانی معاینه فنی تهران از طریق پذیرش صرفاً اینترنتی و مراجعه با وقت قبلی بیان کرد: در مراکز معاینه فنی بیهقی، شهید آبشناسان، نیایش، دماوند، سراج، شهید چمران و واحدهای سیار نوبنیاد، گیلان و مرکز هنگام (۲ واحد) این طرح اجرا می‌شود. افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه تهران من یا پایگاه اینترنتی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران inspection.tehran.ir نوبت اینترنتی دریافت کنند.

مالکی در خصوص افتتاح مرکز معاینه فنی خودروهای سبک آزادی اظهار داشت: این مرکز به مساحت ۱۷۶۰ مترمربع و دارا بودن ۲ خط معاینه فنی با ظرفیت سالانه ۵۶ هزار دستگاه خودرو سبک در منطقه ۲۲ پایتخت تاسیس شده است. علاوه بر معاینه فنی خودروهای سبک، مجهز به یک سالن بازرسی چشمی خودروهای گازسوز نیزاست.

فعالیت بانوان تعمیرکار و متخصص در مرکز معاینه فنی شهید آبشناسان

وی با اشاره به افتتاح اولین تعمیرگاه خودرو ویژه بانوان در پایتخت ادامه داد: در مرکز معاینه فنی شهید آبشناسان در غرب تهران با رویکرد پاسخ به نیاز بانوان، تسهیل در ارائه خدمات به این قشر، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای بانوان مستعد و علاقه‌مند در این حوزه از ۲۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ تعمیرگاه خودرو ویژه بانوان آغاز به کار کرد.

به گفته مالکی؛ کلیه تعمیرکاران این تعمیرگاه از بانوان متخصص هستند، برای استفاده عموم بانوان آزاد است و ساعت فعالیت آن بیشتر از ساعت کاری مرکز برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 39537

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =