ارقام تخفیف عوارض تجمیع در بافت فرسوده تغییر کرد

همزمان با یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران طرح اصلاح قسمت " الف " ماده ۶ مصوبه عوارض ساختمانی، ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های توسعه شهری و بهای خدمات حوزه شهرسازی شهرداری تهران و ارزش معاملاتی موضوع تبصره ۱۱ ماده صد قانون شهرداری بررسی شد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و یکمین جلسه شورا در جریان بررسی طرح اصلاح قسمت " الف " ماده ۶ مصوبه عوارض ساختمانی، ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های توسعه شهری و بهای خدمات حوزه شهرسازی شهرداری تهران و ارزش معاملاتی موضوع تبصره ۱۱ ماده صد قانون شهرداری اظهار کرد: در گذشته وقتی ۱۵۰ متر تجمیع می‌شد مالکان ۸۰ درصد جایزه دریافت می‌کردند که در این طرح به ۱۲۰ متر تقلیل پیدا می‌کند و اختصاص ۱۰۰ درصد تخفیف به تجمیع واحدهای ۲۰۰ متری نیز به ۱۵۰ متر می‌رسد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در مصوبه امسال شورا آمده بود که اگر تجمیع شد و به ۲۰۰ متر رسید شامل ۱۰۰ درصد تخفیف شود، خاطرنشان کرد: در این پیشنهادی که در دو کمیسیون بررسی شد، قرار بر این شد که عده بیشتری را شامل شود. ما می خواهیم ریزدانگی را از بین ببریم و افراد به تجمیع تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه این تصمیم جدی و اثرگذار است، تصریح کرد: در دیدار بعدی با مسئولان قوه قضاییه می خواهیم شرایط را به گونه ای پیش ببریم که تجمیع سریع تر انجام شود؛ تقاضای ما این است که متراژ کمتر از این نباشد چراکه ریزدانگی ادامه خواهد یافت. ما خواستیم کمترین تغییر را بدهیم اما نفع آن به مردم برسد.

عباسی با بیان اینکه نباید تصمیمات ما به گونه ای باشد که در خارج از شورا مصوبات خرید و فروش شود، اظهار کرد: مطمئن باشید که در مصوبه مورد نظر و سایر مصوبات از نظرات معاونت شهرسازی استفاده می‌کنیم.

گفتنی است پیشنهاد حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر تخفیف ۱۰۰ درصدی برای تجمیع ۱۲۰ متر و تخفیف ۸۰ درصدی برای ۱۰۰ متر با  ۱۲ رأی موافق تصویب شد.

همچنین طرح اصلاح قسمت " الف " ماده ۶ مصوبه عوارض ساختمانی، ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های توسعه شهری و بهای خدمات حوزه شهرسازی شهرداری تهران و ارزش معاملاتی موضوع تبصره ۱۱ ماده صد قانون شهرداری نیز با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 39559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =