تاکید رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بر تقویت زیرساخت‌های مدیریت بحران تهران

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن بازدید از مرکز عملیات اضطراری پایتخت و سامانه‌های به کار رفته در این مرکز با اقدامات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در بخش‌های پیشگیری، آمادگی، مشارکت‌های مردمی و پدافند غیرعامل آشنا شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، نرگس معدنی‌پور در این برنامه ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های سازمان گفت: مسئولیت بسیار سنگینی و کار بسیار سختی را دنبال می‌کنید و به دلیل شرایط خاص شهر تهران، قطعا یکی از ماموریت‌های مهم شهرداری ماموریتی است که این سازمان بر عهده دارد.

معدنی‌پور با اشاره به اضافه شدن دو ماموریت HSE  و پدافند غیر عامل به مجموعه مدیریت بحران تهران یادآور شد: ادغام این دو ماموریت به مجموعه مدیریت بحران اتفاق بسیار خوبی است که باعث افزایش هماهنگی‌ها می‌شود.

عضو شورای شهر تهران، با اشاره به نگاه تخصصی و کارشناسی در بدنه سازمان گفت: تقدم رویکرد پیشگیری در اجرای برنامه‌های سازمان نیز موضوع بسیار خوبی است. به هر حال شهر تهران در موضوع بحران آسیب‌خیز است و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه می‌تواند به موفقیت بیشتر در این زمینه کمک کند.

وی گفت: در بحث ثبت مشارکت هوشمند شهروندان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی آمادگی هرگونه همکاری لازم  را دارد و برای اجرایی شدن آن اقدامات لازم انجام می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش شهروندان یادآور شد: یکی از کارهای خوبی که در گزارش‌ها دیدم توجه به موضوعات آموزشی است. آموزش شهروندان در شرایط بحرانی و بحث خودامدادی و دگرامدادی یکی از موضوعات مهمی است که در اولویت کارهای شما هست و من هم می خواهم تاکید کنم که در این موضوع هر چقدر هم بودجه گذاشته شود کم است.

وی در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه اخیر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان ورزش در خصوص موضوع پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران ضمن تشریح سوابق تاریخی چنین انتقالی با تاکید بر پرهیز سازمان ورزش از مجموعه‌داری و ذکر این نکته که پایگاه‌های مدیریت بحران باید وظایف و ماموریت‌های خود را به درستی انجام دهند، بر این نکته تاکید کرد که این انتقال به گونه‌ای نباشد که به ورزش زنان آسیب وارد شود.

معدنی پور در پایان بر تقویت زیرساخت‌های مدیریت بحران در تهران تاکید کرد و این تقویت را یکی از اولویت‌های شهر تهران نام برد.

بنابراین گزارش، در این جلسه که با حضور رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، عضو شورای شهر تهران و مدیران سازمان مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، علی نصیری رئیس سازمان نیز با ارائه تاریخچه‌ای از فعالیت‌ها به معرفی اقدامات انجام گرفته و پروژه‌های این سازمان پرداخت و با اشاره به این که ظرفیت کنونی مدیریت بحران در تهران در هیچ یک از کلانشهرها و استان‌های کشور قابل مشاهده نیست، توضیحاتی در خصوص این جایگاه و اهمیت آن ارائه داد.

بنابراین گزارش وی در ادامه ضمن معرفی بخش‌های مختلف سازمان، توضیحاتی در خصوص قوانین موجود، کارگروه‌های تخصصی ۱۵ گانه، نقش و جایگاه این کارگروه‌ها در ستاد مدیریت بحران شهر تهران، شرح وظایف آنها، مصوبات احصا شده و دستورالعمل‌های تصویب شده ارائه داد.

وی در ادامه به تشریح اقدامات انجام گرفته در قالب پویش جهادی واکسیناسیون در تهران، تشکیل قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران و فعالیت‌های حوزه ایمنی، ارتقای سامانه هشدار سریع زلزله، تهیه برنامه پیش‌نشانگری، پهنه‌بندی خطر سیلاب و پیش‌بینی‌کمیت‌های جوی پرداخت.

مروری بر وضعیت پایگاه‌های مدیریت بحران، ارائه گزارش از فعالیت تیم‌های ارزیابی ایمنی در سطح تهران، تمرین مشترک امداد هوایی کلانشهر تهران، تامین تجهیزات پایگاه‌ها، فرهنگ‌سازی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و اقدامات انجام گرفته در بخش پدافند غیرعامل، بازنگری و بروزرسانی طرح تخلیه اضطراری و اقدامات انجام گرفته در خصوص فعالیت گروه‌های دوام موضوعات دیگری بود که در این نشست مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر ضمن بازدید از مرکز EOC و خودروی فرماندهی بحران، با زیرساخت‌ها و سامانه‌های موجود در مجموعه مدیریت بحران تهران آشنا شد.

انتهای پیام/

۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 39581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =