عراقی‌ها خواستار همکاری شهرداری تهران برای خدمات‌دهی بهتر به زائران اربعین شدند

علیرضا زاکانی شهردار تهران که شنبه- ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲- به عراق سفر کرد، در دومین روز کاری سفر خود با شهردار بغداد، دبیرکل عصائب اهل حق، نخست‌وزیر سابق عراق، فرمانده قرارگاه اربعین در سامرا، رهبر جریان حکمت ملی عراق، تولیت آستان مقدس امامین عسکرین و معاون رئیس سازمان حشدالشعبی عراق دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی با هدف تبادل نظر در راستای بهبود شرایط و زیرساخت‌ها برای مراسم اربعین امسال به عراق سفر کرد و به دیدار با برخی مدیران و مسئولان این کشور پرداخت.

شهردار تهران در روز اول این سفر با شخصیت های مختلفی از جمله تولیت حرم امام حسین (ع)، استاندار کربلا، نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق و همچنین سفیر ایران در عراق دیدار کرد و در دومین روز علاوه بر بازدید از زیرساخت‌های خدماتی ویژه اربعین در سامرا و پروژه‌های نوسازی اطراف حرم امامین جوادین (ع)، به دیدار شهردار بغداد، دبیرکل عصائب اهل حق، نخست‌وزیر سابق عراق، فرمانده قرارگاه اربعین در سامرا، رهبر جریان حکمت ملی عراق، تولیت آستان مقدس امامین عسکرین و معاون رئیس سازمان حشدالشعبی رفت.

در این دیدارها بر ادامه همکاری‌های دوجانبه بین تهران و بغداد، ساماندهی وضعیت حمل و نقل در رویداد اربعین، همبستگی در موضوعات مدیریت شهری و نیز تعامل و هماهنگی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین تأکید شد.

الگوگیری از تجربیات مدیریت شهری تهران برای مدیران عراقی ضروری است

در دیدار شهردار تهران با نوری مالکی نخست‌وزیر سابق عراق که در دومین روز سفر تیم مدیریت شهری پایتخت به عراق انجام شد، از لزوم گسترش همکاری‌ها بین ایران و عراق برای همبستگی هرچه بیشتر میان دو کشور سخن به میان آمد.

عراقی‌ها خواستار همکاری شهرداری تهران برای خدمات‌دهی بهتر به زائران اربعین شدند

نوری مالکی در این دیدار از اهمیت اجرای تفاهم‌نامه امضا شده میان دو شهر تهران و بغداد سخن گفت و افزود: ۲ تجربه گران‌بهای مدیریت شهری پایتخت ایران و تولیت آستان قدس رضوی برای الگوگیری مدیران عراقی ضروری است.

زاکانی نیز با اشاره به رویکرد شهرداری تهران در اولویت دادن به ارتباط با کلانشهرهای کشورهای همسایه و کشورهای محور مقاومت، گفت: اولویت و علاقمندی شهرداری تهران ارتباط سازنده و عمیق با بغداد و سایر شهرهای بزرگ کشور عراق است.

استفاده از ظرفیت تهران برای احداث مترو در بغداد

شهردار تهران در ادامه دومین روز سفر خود به عراق، به دیدار و گفت‌وگو با شهردار بغداد پرداخت و عمار موسی شهردار بغداد در جریان این گفت‌و گو از پیش‌بینی تمهیدات برای حضور میلیونی زائران اربعین در این شهر خبر داد و تأکید کرد که بغداد به همکاری و کمک شهرداری تهران در میزبانی از زائران نیاز دارد.

او یکی از مشکلات و دغدغه‌های پایتخت کشور عراق را ساماندهی وضعیت ترافیک این شهر عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در موضوع احداث خطوط مترو از تجربیات شهرداری تهران استفاده کنیم.

عراقی‌ها خواستار همکاری شهرداری تهران برای خدمات‌دهی بهتر به زائران اربعین شدند

زاکانی نیز با تأکید بر اینکه شهرداری تهران با همت دانشمندان جوان، در همه حوزه‌های ساخت، بهره‌برداری و توسعه مترو به صورت کامل به خودکفایی رسیده‌ است، اعلام کرد: دستاوردهای زیرساختی شهرداری تهران چه در حوزه حمل‌ونقل چه در حوزه خدمات شهری می‌تواند به عنوان تجربیات موفق در اختیار شهرداری بغداد قرار گرفته و موجبات رفاه مردم را فراهم آورد.

آمادگی شهرداری برای خدمات‌رسانی به زائران تهرانی اربعین

در ادامه این سفر، شهردار تهران با قیس خزعلی دبیرکل عصائب اهل حق عراق دیدار و در رابطه با تلاش شهرداری پایتخت جمهوری اسلامی ایران برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین به ویژه شهروندان تهرانی اعلام آمادگی کرد.

عراقی‌ها خواستار همکاری شهرداری تهران برای خدمات‌دهی بهتر به زائران اربعین شدند

قیس خزعلی نیز از تلاش‌های شهرداری تهران برای برگزاری مراسم با شکوه اربعین و خدمت‌رسانی به زوار تقدیر کرد و خواستار افزایش تعاملات برای رضایتمندی هرچه بیشتر زائران شد.

رضایتمندی شهروندان ایرانی و عراقی با افزایش تعاملات بین دو کشور

همچنین عمار حکیم رئیس سابق مجلس اعلای عراق و رهبر فعلی جریان حکمت ملی عراق در دیدار خود با شهردار تهران از مذاکرات سازنده بین دو کشور و به ویژه تهران و بغداد تقدیر و زاکانی شهردار تهران نیز ابراز امیدواری کرد که تعاملات و همکاری‌ها موجبات رضایتمندی شهروندان دو کشور شود.

عراقی‌ها خواستار همکاری شهرداری تهران برای خدمات‌دهی بهتر به زائران اربعین شدند

در ادامه این سفر، شهردار تهران به دیدار تولیت آستان مقدس امامین عسکریین(ع) رفت و از تمهیدات پیش‌بینی شده از سوی تهران برای بهبود وضعیت اعزام زائران به عراق در مراسم اربعین خبر داد که با تقدیر محمد قاسم تولیت این آستان مقدس همراه شد.

اقدامات قابل توجه شهرداری تهران در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

ابوفدک معاون رئیس سازمان حشدالشعبی عراق نیز در سفر تیم مدیریت شهری پایتخت جمهوری اسلامی ایران به عراق، میزبان علیرضا زاکانی شد و در جریان این گفت‌وگو، اقدامات شهرداری تهران در خدمت‌رسانی به زائران اربعین را محسوس و قابل توجه عنوان کرد.

عراقی‌ها خواستار همکاری شهرداری تهران برای خدمات‌دهی بهتر به زائران اربعین شدند

او از پیش‌بینی تمهیدات لازم برای میزبانی از زائران ایرانی و فراهم شدن زمینه ورود خودروهای ایرانی به داخل خاک عراق و همچنین احتمال حضور ۲۰ میلیون زائر در مراسم اربعین امسال خبر داد و خواستار همکاری هرچه بیشتر ایران با عراق برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در دومین روز سفر کاری خود به عراق، به همراه جمعی از مدیران عتبه کاظمیه(ع) از پروژه‌های نوسازی اطراف حرم امامین جوادین و همچنین زیرساخت‌های خدماتی ویژه اربعین در سامرا شامل پارکینگ، ایستگاه‌های صلواتی، امکانات بهداشتی، بهبود روکش آسفالت معابر و دیگر موارد بازدید و در جریان این بازدید با امین شریعتی فرمانده قرارگاه اربعین در سامراء نیز دیدار کرد.

گفتنی است سفر ۲ روزه شهردار تهران و مدیران شهری پایتخت به عراق شب گذشته به پایان رسید.

انتهای پیام/

۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 39635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =