حضور شهردار منطقه ۱۶ در آیین طشت گذاری در محله جوادیه

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶، با حضور در مسجد امام زمان (عج) آق قلعه در نکوداشت آیین طشت گذاری در محله جوادیه واقع در ناحیه ۱ این منطقه حاضر شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، شهردار منطقه اظهار داشت: در برگزاری عزاداری ماه محرم بایستی یک سری مسائل را نظر داشته باشیم و در این میان بهره گیری از جایگاه عاشورا و محرم به عنوان محور ارزش ها و باورهای دینی ضروری  است، این آیین طبق برنامه همه ساله همزمان با روزهای آخر ماه ذی الحجه، با حضور روحانیون، مداحان و مسئولین محلی و شهری در مسجد امام زمان (عج) آق قلعه در محله جوادیه برگزار می شود.

عزاداران حسینی و ولایت مدار محله جوادیه با پوشیدن لباس سیاه و سینه زنی به طور رسمی به استقبال آیین های تعزیه و سوگواری حضورت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش رفتند.

عزاداران محله جوادیه همه ساله همزمان با آغاز ماه محرم در دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی در مساجد، حسینیه ها و تکایا به یاد تشنه لبان واقعه کربلا همراه با ظشتی که بر دوش ریش سفیدان محل حمل می شود، آیین های ویژه ماه محرم  را شروع می کنند.

قربانی کردن گوسفند در جلوی دسته جات عزاداری، نذری و خیرات از اعمال این مراسم معنوی است و طشت های سوگواران و عزاداران حسینی تا پایان عزاداری ها که با شمع های روشن احاطه شده است در محل قرار می گیرد و عزاداران به نیت و تبرک و شفا از آب طشت می نوشند.

انتهای پیام/

۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 39672

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =