۲ هزار هیئات مذهبی منطقه ۱۴ میزبان برنامه‌های مذهبی و سلامت محور

شهردار منطقه ۱۴ از آمادگی بیش از ۲ هزار مسجد و هیات عزاداری دارالمومنین تهران برای برگزاری مراسم مذهبی ویژه ایام محرم خبرداد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، امیر یزدی با بیان اینکه ماه محرم فرصت مناسبی برای گسترش و توسعه معنویت و فرهنگ همدلی و محبت است، بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سوگواری سرور وسالار شهیدان امام حسین(ع) در دارالمؤمنین تهران تأکید کرد. در تشریح برنامه‌های ماه محرم در منطقه ۱۴ گفت: پویش زندگی حسینی، تعزیه‌خوانی، چهارپایه‌خوانی، برگزاری برنامه‌های آیینی روایت‌گویی و نقالی، تواشیح، سخنرانی و مدیحه سرایی، سوگواره عاشورایی، محفل انس با قرآن، همایش شیرخوارگان حسینی، برپایی ایستگاه‌ها و موکب‌های حسینی، نصب پرچم در منازل خانواده معظم شهدا، روضه‌های خانگی و محلی، تقدیر از پیرغلامان و خادمان حسینی و ادای احترام به خانواده شهدا از ویژه‌برنامه‌هایی است که در محلات ۲۱ گانه منطقه ۱۴ اجرا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هنری و فرهنگی با مضامین عاشورا گفت: «نمایشگاه آثار هنری و مسابقات کتاب، برپایی شب شعر محرم، برپایی میز خدمت و کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌هاست که در سرای محله‌ها و پایگاه‌های بسیج و مراکز فرهنگی منطقه برگزار می شود.

شهردار منطقه ۱۴ همچنین از پاکسازی معابر منتهی به اجتماعات و مسیر عبور دسته‌های عزاداری به‌ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبرداد و افزود: در این ایام، علاوه بر حضور کارگران زحمتکش شهرداری برای نظافت محل حضور عزاداران، برای ایجاد فضای معنوی و شور حسینی وتناسب فضاهای شهری با ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع)، نصب پرچم‌های مشکی و منقوش ائمه(ع)، کتیبه در محله‌ها با همیاری خود اهالی دارالمؤمنین تهران انجام می شود.

وی در پایان درباره برنامه‌های ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا توضیح داد: «به همین مناسبت ضمن مراسم سوگ و نماز ظهر عاشورا، برنامه‌هایی با مضمون وقایع روز عاشورا با حضور شهروندان و عزاداران، در گوشه و کنار منطقه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 39731

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =