ارتقای فرهنگ شهر در سایه فعالیت‌های مسجد محور

در آستانه ماه محرم نشست فصلی ائمه جماعات مساجد منطقه ۱۶ با حضور محمد امین سالاری پور شهردار منطقه، حجت الاسلام والمسلمین اداوی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید نواب صفوی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی مدرس حوزه، دانشگاه و کارشناس برنامه پرسمان اعتقادی رادیو معارف، مسئولین مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، ائمه جماعات مساجد منطقه، جمعی از معاونین و مدیران منطقه و ... برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، در این نشست محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ضمن تشکر از حضور ائمه جماعات اظهار داشت: افتخاری است که در این منطقه خادمی شهروندان را بر عهده دارم، این خادمی ضمن لیاقت تلاش مضاعف را می طلبد، کار سختی است ولی از شما حاضرین طلب دعای خیر دارم، وی با اشاره به دو نکته مهم ادامه داد: نکته اول در حوزه عمران، ساخت کالبد شهر است که وظیفه مهم شهرداری، کالبد شهر، نگهداشت شهر و موضوعات مربوط به زیر ساخت های شهری است، اولویت اصلی ما ساخت این تجهیزات و ساخت این کالبد برای ارتقای زندگی شهروندان است، هفته  گذشته آیین افتتاح مجموعه ورزشی سهند انجام شد در محله ای که از نقاط آسیب پذیر است، این مجموعه پنج سال فعالیت نداشت و دوباره فعالیت خود را آغاز کرد که این امر در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان نقش مهمی دارد، نکته دوم بحث فرهنگ شهر و ارتقای سطح دانش و فرهنگ شهر است، منطقه ۱۶ بخشی از شهر است که ما در کنار سایر ارگانها و سازمان ها یا تعامل و هم افزایی میخواهیم این کار به نحو احسنت انجام شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جلسات این است که شما راهنمای ما در انجام درست اقدامات باشید، هرجا ارتباط شهروندان با مساجد مستحکم باشد اتفاقات ناهنجار کمتر ایجاد می شود، این ایام زمان خوبی برای آشنایی نوجوانان و جوانان با امام حسین (ع) و فرهنگ ایثار و شهادت است، در زمینه بستر سازی، ایجاد سخت افزار و در اختیار گذاشتن فضا برای اجرای برنامه های عزاداری سالار شهیدان از هیچ گونه کمک و مساعدت دریغ نمیکنیم.

شهردار منطقه ۱۶ خاطر نشان کرد: برنامه های محرم امسال با شعار محوری در زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم و با هدف ترویج و تبیین سبک و سیره زندگی ابا عبد الله الحسین (ع) در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی، تحکیم شعائر اسلامی با محوریت آموزه های متعالی قیام عاشورای حسینی، ایجاد وفاق همدلی و تقویت عزاداری سنتی و اصیل ایرانی – اسلامی، در راستای تقویت روحیه ایمان، ایثار، تعمیق معرفت دینی، افزایش بصیرت و احترام به ارزش های اسلامی برگزار می‌شود.

حمایت و مشارکت در برنامه های هیئات و مواکب در خصوص تبلیغات، در اختیار گذاشتن فضاهای شهری، حمایت و مشارکت از تجمعات بزرگ روز تاسوعا و عاشورا  در میادین و معابر محوری منطقه و ... از اقدامات مهم شهرداری منطقه است.

سالاری پور در پایان با تاکید به راه اندازی و فعالسازی هیئات نوجوانان (دانش آموزان)، توجه ویژه به نوجوانان، بانوان و خانواده را از برنامه های مهم معاونت اجتماعی و فرهنگی در ایام عزاداری سید الشهدا (ع) در ماه محرم دانست.

سپس حجت الاسلام اداوی با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مبلغین از ائمه جماعات خواست که به موضوعات روز جامعه بپردازند و محتوای سخنرانی ها در ایام محرم و صفر متناسب با نیاز مخاطبان به ویژه نوجوانان، جوانان، بانوان و با رویکرد تحکیم بنیان خانواده و انتقال معارف بین نسلی باشد.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدی شاهرودی کارشناس برنامه پرسمان اعتقادی رادیو معارف ضمن بیان قیام و نهضت ابا عبدالله الحسین (ع) به علل و عوامل قیام، زمینه ها، چرایی حرکت ابا عبدالله الحسین (ع) و شهادت سرور شهیدان پرداختند و تاکید کرد، علما و وعاظ ضمن پاسخگویی به شبهات، دانش خود را در زمینه الله شناسی (توحید)، پیامبر شناسی (نبوت)، امام شناسی، قرآن پژوهی و تقویت باورهای اعتقادی مردم افزایش دهند و در این زمینه کتاب های علمای بزرگ مانند علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی، آیت الله سعادت پرور (پهلوانی تهرانی)، آیت الله مصباح یزدی و آیت الله حائری شیرازی، شهید مرتضی مطهری و سایر بزرگان را دقیق مطالعه و با استفاده از معارف نورانی قرآن و اهل بیت معرفت دینی مردم را افزایش دهند.

انتهای پیام/

۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 39749

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =