اقدامات متفاوت در دستور کار منطقه ۶/ برنامه های فرهنگی متنوعی برای ایام عزاداری سالار شهیدان برگزار خواهد شد

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۶ برنامه های فرهنگی این منطقه را برای برگزاری پرشکوه ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) را تشریح کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه ۶، مهدی بصیری معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه  با بیان اینکه همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی در سطح منطقه اجرا می‌شود گفت: بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی در محلات ۱۴ گانه و پخش زنده مراسم عزاداری هیئت‌ها از درگاه‌های محلات در شبکه اجتماعی از جمله برنامه هایی است که امسال برای ایام محرم تدارک دیده شده است.

وی افزود: علاوه بر این، ویژه برنامه‌های تعزیه خوانی توسط گروه‌ها در نقاط و محلات مختلف، اجرای مراسم چهارپایه خوانی، راه اندازی هیات های نوجوانان و حمایت از هیئات و موکب‌های سطح منطقه، اجرای نمایش‌های میدانی، برگزاری پویش های مرتبط با ایام محرم(عکس، شعرخوانی، دلنوشته و... و.)، راه اندازی چایخانه حضرت، اجتماع بزرگ نوجوانان حسینی، نذر سمنو پزان و توزیع سمنو، برگزاری اجتماعات مرتبط با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، برپایی موکب پذیرایی میدان حضرت ولیعصر(عج) و میدان انقلاب از جمله این اقدامات است.

بصیری خاطر نشان کرد: برپایی مراسم پرفیض زیارت عاشورا در گرم خانه و حمایت از نیازمندان با توزیع غذای گرم، برگزاری هیئت عزاداری نوگلان حسینی ویژه کودکان کار، نذر اهداخون به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان با مشارکت کانونهای سلامت محور و سازمان انتقال خون، بر پایی میز خدمات سلامت ویژه عزاداران در مساجد و هیئات و موکب‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی سلامت معنوی در خانه های سلامت سرای محلات، برگزاری عزاداری در کانون‌های معلولین، سالمندان و جوانان و نقاله خوانی در نواحی ۶‌گانه منطقه از دیگر برنامه های فرهنگی مذهبی منطقه شش در رابطه با محرم ۱۴۰۲ است.

به گفته بصیری؛ ویژه برنامه نفس‌های تازه حسینی، زیر آسمان روضه، عزاداری ویژه برنامه های مجموعه‌های مختص بانوان و برنامه‌های مناسبتی ایام توسط بانوان و رابطین فعال و اثرگذار مساجد خواهد بود.  

انتهای پیام/
 

۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 39766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =