میثاق شیرخوارگان منطقه ۱۹ با شهید خردسال کربلا

همزمان با نخستین جمعه ماه محرم اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی(ع) همراه با نوای لالایی علی اصغر (ع) در بیش از ۱۰ نقطه از مساجد، حسینه ها، امام زادگان و هیئت‌های مذهبی منطقه ۱۹ برگزار می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار منطقه افزود: شیرخوارگان منطقه ۱۹ همزمان با سراسر کشور در اولین جمعه ماه محرم و در همنوایی با شهید شش ماهه دشت کربلا در کنار مادرانشان، گردهم آمده و به یاد طفل شش ماهه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) عزاداری می کنند.

وی ادامه داد: این آیین به منظور پاسداشت مقام حضرت علی اصغر (ع) شهید شش ماهه واقعه دشت کربلا، بیان مظلومیت، فداکاری ها و جانبازی های امام حسین (ع) و اهل بیت آن حضرت در بیش از ۱۰ نقطه از منطقه برگزار می شود.  

به گفته وی؛ مراسم شیرخوارگان حسینی روز جمعه در مساجد سیدالشهداء شهرک های بستان و فرهنگیان، فاطمی و حسینیه ائمه اطهار (ع) در ناحیه یک، حسینیه های انصار الحسین (ع)،  مکتب العباس (ع) و مسجد ۱۴ معصوم (ع) در ناحیه دو، مسجد مقدس، هیئت ولایت عشق و مدرسه آزادگان اسلام در ناحیه سه، مقبره شهدای بوستان گلریز و آستان مقدس امام زاده علی اکبر (ع) در ناحیه چهار و مسجد صاحب الزمان (عج) در شهرک رسالت ناحیه پنج و ... برگزار می شود.

ضمن اینکه در این آیین معنوی مداحان و مرثیه‌سرایان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه‌سرایی می کنند و مادران عزادار حسینی با پوشاندن لباس‌های محرم و بستن سربندهای سبز یا حضرت علی‌اصغر (ع) به پیشانی نوزادان خود با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی‌ اصغر (ع) را گرامی خواهند داشت.

انتهای پیام 


 

۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
کد خبر: 39835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =