از اجتماع بزرگ هیئات نوجوانان تا مدیحه سرایی، دمام زنی و چارپایه خوانی در قلب پایتخت

ویژه برنامه های ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان با شعار «در زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم» در بوستان قزل قلعه تهران آغاز به فعالیت کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه۶، مهدی بصیری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ماه محرم گفت: ویژه برنامه‌های فرهنگی همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان با شعار واحد «در زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم» در بوستان قزل قلعه به اجرا در می آید.

وی به تشریح ویژه برنامه‌های ماه محرم در منطقه پرداخت و افزود: راه اندازی، فعال سازی و شناسایی و تقویت هیئت نوجوانان به ویژه یک هیئت شاخص نوجوانان در هر محله و در سطح منطقه با استفاده از ظرفیت های موجود در مساجد، آموزش و پرورش و بسیج و برگزاری اجتماع بزرگ این هیئات نوجوانان دربوستان قزل قلعه از جمله این برنامه هاست.

علاوه بر این، ویژه برنامه های دمام زنی، مدیحه سرایی، تعزیه خوانی توسط گروه‌ها در نقاط و محلات مختلف، اجرای مراسم چهارپایه خوانی، راه اندازی هیات های نوجوانان و حمایت از هیئات و موکب های سطح منطقه، اجرای نمایش‌های میدانی، برگزاری پویش‌های مرتبط با ایام محرم(عکس، شعرخوانی، دلنوشته و... و.)، اجتماع بزرگ نوجوانان حسینی، نذر سمنو پزان و توزیع سمنو، برنامه‌های فرهنگی این منطقه می باشد.

همچنین برگزاری اجتماعات مرتبط با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، برپایی موکب پذیرایی میادین حضرت ولیعصر(عج) و انقلاب، مراسم پرفیض زیارت عاشورا در گرم خانه منطقه شش و حمایت از نیازمندان با توزیع غذای گرم، برگزاری هیئت عزاداری نوگلان حسینی ویژه کودکان کار، نذر اهداخون به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان با مشارکت کانونهای سلامت محور و سازمان انتقال خون، بر پایی میز خدمات سلامت ویژه عزاداران در مساجد و هیئات و موکب‌ها، برگزاری کارگاههای آموزشی سلامت با محوریت معنوی در خانه های سلامت سرای محلات، عزاداری در کانونهای معلولین، زیر آسمان روضه، عزاداری ویژه برنامه‌های مجموعه‌های مختص بانوان و رابطین فعال و اثرگذار مسجد سالمندان و جوانان و نقاله خوانی در سطح نواحی شش گانه منطقه از دیگر برنامه های فرهنگی مذهبی قلب پایتخت در رابطه با محرم ۱۴۰۲ است.

انتهای پیام/

۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 39884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =