۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 39923
برای برون رفت از چالش‌های شهرنشینی باید به سمت برقی شدن امور شهری پیش برویم

رئیس سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (۱۳۷پلاس) با اشاره به حضور خود کنفراس بین المللی برق ۲۰۲۳ در کشور چین گفت :برای برون رفت از چالش‌های شهرنشینی باید به سمت برقی شدن امور شهری پیش برویم

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی رضا ناصری سرای، با اشاره به حضور خود در کنفرانس بین‌المللی برق ۲۰۲۳ در چین و بیان اینکه یکی از چالش‌های مطرح در دنیا افزایش شدید دمای کره زمین به دلیل استفاده بیش از حد از سوخت‌های فسیلی و انتشار گازهای گلخانه‌ای است، گفت: کشورها و ملت‌ها برای برون‌رفت از این چالش باید به سمت برقی سازی امور پیش بروند تا مخاطرات زیست محیطی کاهش یابد.

وی افزود: بر همین اساس کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق هر ساله با حضور نخبگان و شرکت‌های مختلف حوزه برقی سازی از سراسر دنیا، در یکی از کشورهای هنگ‌کنگ، کره جنوبی و ژاپن برگزار می‌شود.

ناصری سرای با بیان اینکه کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق در محورهای ده‌گانه همچون فناوری‌های نوظهور انتقال انرژی، حمل و نقل الکترونیکی، تکنولوژی‌های برقی و ... برگزار می‌شود، محوریت و موضوع مقاله خود در این کنفرانس اشاره و تصریح کرد: حضور بنده در کنفرانس مهندسی برق، در محور فناوری‌های هوشمند برای مهندسی برق در یک شهر هوشمند با هدف برون رفت از مخاطرات زیست محیطی و با موضوع «سیستم تشخیص زباله با استفاده از یادگیری عمیق در شهرهای هوشمند» بود.

رییس سامانه ۱۳۷پلاس با اشاره به اینکه موضوع بازیافت مهمترین محصول در مدیریت پسماند است که از هدر رفت سرمایه‌های ملی جلوگیری می‌کند و مصرف مواد خام و انرژی را کاهش می‌دهد، گفت: کشورهای آسیایی در صدر فهرست بازیافت زباله در جهان قرار دارند که در این میان، کره جنوبی با ۴۹ درصد بازیافت، سنگاپور با ۴۷درصد و هنگ کنگ نیز با ۴۵درصد بازیافت، رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌اند. وی یکی از دستاوردهای این سفر را حرکت به سمت برقی سازی مدیریت شهری در ارائه خدمات و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از تجربه‌های این سفر، بازدید از مرکز اوپارک هنگ کنگ و آشنایی با فرآیندها و نحوه مواجه کشورها با زباله و سیستم تولید برق بود.

انتهای پیام/

۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 39923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =