شش هزار مترمربع از معابر منطقه تا پایان سال مناسب‌سازی می‌شود

شهردار منطقه ۱۰ گفت: باتوجه به تردد متراکم و پرشمار روزانه این منطقه، بازسازی پیاده‌روهای قدیمی با هدف مناسب‌سازی با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با اشاره به به فرسودگی سنگفرش‌ها و کف‌پوش‌های مسیر پیاده‌رو و به منظور پاسخگویی به مطالبات شهروندان گفت: عملیات همسطح سازی پیاده‌روها و معابر برای تسهیل در رفت‌وآمد عابران پیاده به‌ویژه تردد سالمندان، کودکان، معلولان و روشندلان و همچنین زیباسازی منظر شهری در حال انجام است.

شهردار منطقه ۱۰ افزود: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲ هزار مترمربع از معابر وبوستان‌های سطح منطقه مناسب سازی شده و طبق برنامه پیش‌بینی شده تا پایان سال حدود ۶ هزار مترمربع دیگر معابر و بوستان‌ها در دستورکار است.

وی ادامه داد: عملیات پیاده‌روسازی مسیر تردد عابران و اجرای طرح مناسب‌سازی ویژه معلولان و روشندلان در ضلع شرقی خیابان رودکی به مساحت تقریبی ۱۳۰۰ مترمربع از خیابان آذربایجان آغاز شده و تا خیابان آزادی ادامه دارد که تا کنون ۷۵۰ متر مربع آن به اتمام رسیده است.

اخ‌الصنایع بیان کرد: به منظور رفاه شهروندان و توانیابان پیاده‌روسازی ضلع شمال و جنوب بلوار سی متری جی ازجمله معابر با رویکرد مناسب‌سازی در سال ۱۴۰۲ است که عملیات اجرایی پیاده‌روسازی آن به متراژ ۲۱۰۰ مترمربع با کف‌پوش‌های بتنی به‌زودی آغاز می‌شود.

وی گفت: تقاطع‌های ضلع شمالی بلوار سی متری جی برای عبور ایمن روشندلان و عابران پیاده، مناسب سازی شده است همچنین در ضلع جنوبی این بلوار حدود ۵۰۰ متر مربع نواربساوایی و مناسب سازی به صورت مقطعی در حال اجراست.

شهردار منطقه ۱۰ تصریح کرد: همچنین در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) حدفاصل خیابان جیحون تا بزرگراه یادگار امام(ره) به طول ۶۰۰ مترمربع مرمت و بازسازی شد.

وی اظهار کرد: مناسب‌سازی پیاده‌رو ضلع شمالی خیابان قزوین و بزرگراه شهید نواب صفوی تا دوراهی قپان و خیابان سبحانی درمجموع به طول محور ۲۴۷۰ متر و پیاده‌رو به متراژ ۴۹۴۰ مترمربع از جمله برنامه‌های در دستورکار امسال مدیریت شهری منطقه است.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: طبق ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت، در بوستان نیلوفر دو چشمه سرویس بهداشتی ویژه معلولان در حال احداث است که به زودی افتتاح می‌شود، همچنین سرویس بهداشتی بوستان ۲۲ بهمن واقع در خیابان قزوین در حال بازسازی است و دو چشمه دیگر ویژه آقایان و بانوان به این سرویس اضافه می‌شود که عملیات احداث آن تا اواسط مردادماه به پایان می‌رسد.

شش هزار مترمربع از معابر منطقه تا پایان سال مناسب‌سازی می‌شود

شش هزار مترمربع از معابر منطقه تا پایان سال مناسب‌سازی می‌شود

۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 39985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =