آموزش مباحث تفکیک پسماند به  بیش از ۳۲ هزار شهروند جنوب‌شرق پایتخت

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ گفت: ۳۲ هزار و ۱۹۲ شهروند جنوب شرق تهران طی ۴ ماه نخست سال با مباحث مدیریت پسماند آشنا شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، هادی صدیقی با تاکید بر اهمیت آموزش‌های شهروندی در آشنایی بیشتر شهروندان در حفظ محیط زیست گفت: با تلاش همکارانم در حوزه مدیریت پسماند ۳۲ هزار و ۱۹۲ شهروند شامل  مهد کودک‌ها، سرای محلات، مساجد، ساکنین واحدهای مسکونی، اصناف تجاری، اداری، مراکز فرهنگی و سرایداران از این آموزش‌ها بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی آموزشی با هدف بهبود سطح زندگی و آگاهی بیشتر شهروندان این منطقه از ابتدای سال انجام شد، به تشریح موضوعات آموزشی پرداخت و گفت ارائه راهکارهای کاهش تولید پسماند، کم حجم سازی پسماند، مضرات استفاده از پلاستیک و ظروف یکبار مصرف، استفاده ازجایگزین های مناسب در کاهش‌ تولید پسماند معایب استفاده از پلاستیک و رهاسازی آن در محیط زیست، مدیریت پسماند خطرناک در خانه و محل کار با هدف حفظ سلامت و کمک به اقتصاد خانواده و ...  از جمله این موضوعات است.

صدیقی اضافه کرد: آموزش ۱۴ هزار کودک در مهد کودک‌ها، پیش دبستانی‌ها، دبستان و دبیرستان و آموزش ساخت بهترین‌ها از دورریختنی‌ها به آنان، برپایی کارگاه آموزشی برای ۴ هزار و ۹۲۸ شهروند  در سراهای محله، اجرای برنامه آموزشی برای ۲ هزار و ۲۴۹ نمازگزار در مساجد سطح منطقه، آموزش چهره به چهره  به ۲ هزار و ۶۶۵ خانوار و آموزش هزار و ۸۰ باب واحد های تجاری از جمله این اقدامات است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه افزود: همچنین این دوره های آموزشی برای پرسنل مراکز درمانی،  اداری،  فرهنگی سرایداران  آپارتمان های مسکونی  برگزار شد و  نیز ۱۱۵ عدد مخزن و هزار کیلو گرم کیسه جمع آوری پسماند در این مدت توزیع شد.

صدیقی درپایان افزود: روزانه بیش از ۸ تن پسماند خشک در ساختمان های شهرداری و وابسته به شهرداری، مراکز اداری، تجاری، مدارس، مراکز مذهبی، واحدهای مسکونی، غرف بازیافت و ... جمع‌آوری می شود.

انتهای پیام//

۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 40024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =