بهره مندی ۱۶ هزار بانوی شهروند از مراسم "زیر آسمان روضه"

شهردار منطقه ۱۵ از برگزاری باشکوه مراسم عزای حسینی در این منطقه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی خبر داد و گفت: در مجموع طی ۱۰ روز برگزاری مراسم "زیر آسمان روضه" در بوستان پردیس بانوان منطقه؛ ۱۶ هزار بانوی شهروند در این مراسم شرکت کرده و به عزاداری پرداختند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، او در ادامه افزود: بانوان با حضور در این مراسم  برای سید و سالار شهیدان و ۷۲ یار باوفای آن حضرت عزاداری کردند و به ویژه استقبال بانوان در شبهای تاسوعا و عاشورا بی نظیر بود.  

او در ادامه با اشاره به برگزاری متفاوت برنامه های امسال به نسبت سالهای گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا افزود: با پیش بینی های انجام شده برنامه ها در فضاهای روباز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و یا به صورت مجازی برگزار شد و شهروندان مومن و ولایتمدار منطقه به عزاداری پرداختند.  

شهردار منطقه یادآور شد: عزاداران حسینی پس از شرکت در آئین های عزاداری؛ نماز ظهر عاشورا را در میدان‌های اصلی، مقابل مساجد، حسینیه ها، بوستانها، کنار مزار شهدای گمنام، حیاط مدارس و جای جای منطقه به یاد آخرین نماز سیدالشهدا (ع)   اقامه کردند.


محمدی اضافه کرد: مراسم تعزیه خوانی حسینی در فرهنگسرای خاوران و بوستان خلیج فارس، مراسم خیمه سوزان، شام غریبان، تهیه سبد های کمک مومنانه و توزیع بین نیازمندان با مشارکت شهرداری، خیرین و بسیج، حرکت کاروان سلامتی کودکان کار با نام طرح کوچه های حسینی در محلات ناحیه یک، راه اندازی موکب سلامت در منطقه در راستای حفظ سلامت عزاداران حسینی و توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی و همچنین اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی از جمله برنامه های اجرایی بود.  


شهردار منطقه در ادامه به  عزاداری هیات های مذهبی در مقابل منازل شهدا در راستای پویش " بیت هر شهید یک حسینیه"،   اجرای مراسم زیارت عاشورا در ساختمان "خانه شهید منطقه ۱۵" با حضور مادران و خواهران شهدا و همچنین نصب ۴۰ پرچم عزای حسینی در سر درب منازل ۴۰ خانواده شهید اشاره کرد.

این گزارش حاکیست، محمدی شهردار منطقه نیز در این ایام با حضور در محلات مختلف منطقه به همراه شهروندان به عزاداری پرداخت.  
شایان ذکر است، حضور در مراسم عزاداری حسینی در بارگاه امامزاده سیده ملک خاتون، مراسم عزاداری مسجد امام حسن مجتبی (ع) در محله مشیریه، مسجد حضرت ولی عصر (عج) در محله ابوذر، مسجد الزهرا(س) در محله افسریه، عزاداری با شهروندان محله کیانشهر در هیات صاحب الزمان (عج) و عزاداری با خانواده شهید احمد نقدی و شهروندان در پویش بیت هر شهید یک حسینیه از جمله این مراسم ها بود که شهردار منطقه به همراه جمعی از معاونین و مدیران شرکت کرد.

۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 4004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =