نگاه شورای ششم رشد و توسعه مناطق جنوب تهران است

تعدادی از اعضای شورای شهر تهران از منطقه ۲۰ بازدید کرده و به طور میدانی به بررسی وضعیت و روند توسعه این منطقه پرداختند.

به گزارش شهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید و نظارت میدانی از منطقه ۲۰ در شورای معاونین این منطقه اظهار داشت: امام راحل (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بحث مردم سالاری دینی را مطرح کردند تا سیاستگذاری ها از پایین به بالا باشد و بر این اساس، مسئولین در بین مردم و شهروندان حضور دارند تا از نزدیک در جریان مشکلات، معضلات و خواسته های مردم باشند. شورای اسلامی شهر تهران نیز در دور ششم بر این اصل تأکید دارد و نگاه همه اعضا به مناطق جنوب و توسعه جنوب تهران است و باید عدالت رعایت شود. مناطق جنوب هیچ تفاوتی با مناطق شمال تهران ندارد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی مناطق جنوب شهر تهران موضوع فاضلاب است که با استفاده از آب فاضلاب زمین های زراعی آبیاری می شود. اقداماتی در این خصوص به ویژه سرپوشیده شدن کانال عباس آباد انجام شده؛ اما در بازدید از این منطقه متوجه شدیم که هنوز از فاضلاب در آبیاری استفاده می شود و باید اقدام جدی در این خصوص صورت گیرد.

نجفی به دیگر معظلات این منطقه اشاره کرد و گفت: کابل های فشار قوی، مخصوصاً در محله ملک آباد، قطعاً بر سلامت جسمی و سلامت روانی ساکنین محله تاثیر می گذارد و باید با همکاری وزارت نیرو در این خصوص، راهکار مناسب رفع آسیب و خطر آن پیدا کرد.

وی با تأکید بر تعیین تکلیف گود کنار بی بی شهربانو ادامه داد: برابر آمار ارائه شده، این منطقه چهارمین منطقه پرمخاطره در شهر تهران است و ساختمان های ناایمن قابل توجهی در این منطقه وجود دارد. به علاوه، یکی از گسل های بزرگ تهران هم از این منطقه عبور می کند و اگر اتفاقی رخ دهد؛ منطقه دچار چالش و بحران خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به موضوع ترافیک منطقه اشاره کرد و گفت: تردد فراوان شهروندان در این منطقه به دلیل وجود اماکن متبرکه و همچنین مراجعه به بهشت زهرا(س) سبب ترافیک در این منطقه است و از شهرداری می خواهم در صورت احداث ساختمان یا مرکز بزرگ مقیاسی که سبب بروز ترافیک در این منطقه می شود؛ حتماً موضوع عارضه سنجی ترافیکی آن قبل از صدور پروانه در نظر گرفته شود.

نجفی در پایان سخنان خود، به پارک مینیاتور اشاره کرد و گفت: پارکی در این منطقه احداث شده که مورد استقبال شهروندان قرار نگرفته و درختان این پارک، در حال خشک شدن است. اما باید برنامه ریزی مناسب برای جذب شهروندان به این بوستان انجام شود و اینگونه نباشد که این پارک به حال خود رها باشد. براساس رایزنی‌هایی که با مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهرداری داشتم؛ مقرر شد تا پایان سال، پارک دختران ریحان، باغ ایرانی و بی بی شهربانو را تکمیل و آماده بهره برداری شود.

انتهای پیام/

۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 40086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =