آموزش طرح تفکیک پسماند به ۱۳۲۱ خانوار منطقه ۹

شهردار منطقه ۹ از آموزش طرح تفکیک پسماند به ۱۳۲۱ خانوار و توزیع ۸۵۲ مخرن پلاستیکی و کارتن پلاست به شهروندان غرب پایتخت خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی با اعلام این خبر گفت: به منظور فرهنگ سازی و آگاهی شهروندان در حوزه تفکیک پسماند، کارگاه های آموزشی ویژه گروه های مختلف سنی در مدارس، سرای محلات و مساجد غرب پایتخت در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پسماند از ابتدای سال جاری تاکنون افزود: اجرای طرح تفکیک پسماند در ۳۰ ساختمان وابسته به شهرداری و ۹ ساختمان غیر وابسته به مجموعه شهری شامل سازمان‌ها، ادارات و شرکت ها با توزیع ۵۰ مخزن پلاستیکی و ۱۵۰ مخزن کارتن پلاست در ساختمان های غرب پایتخت انجام شد.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: طی برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص اجرای طرح تفکیک پسماند در واحدهای مسکونی و تجاری و مراکز تولید انبوه زباله، آموزش های چهره به چهره در محلات ۸ گانه در حال اجرا است و تاکنون ۱۳۲۱ خانوار تحت پوشش آموزش شده وتعداد ۵۵۲ مخزن کارتن پلاست در بین شهروندان توزیع شده است.

مرتضوی با اشاره به دیگر برنامه های اجرای سال جاری در حوزه پسماند در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: همچنین در راستای افزایش خدمات رسانی و افزایش مشارکت شهروندان، به صورت روزانه با نظارت مستمر بر عملکرد غرف بازیافت، خودروهای جمع آوری پسماند خشک، مرکز گلماند و جلوگیری از فعالیت عوامل غیر مجاز پسماند نظارت می شود.

وی اظهار کرد: شهرداری منطقه ۹ در ایام ماه محرم با توزیع ۱۰۰ کارتن پلاست و ۴۰۰ کیلوگرم کیسه‌های پسماند خشک و برقراری سرویس های جمع آوری در اماکن نذورات و در نهایت جمع آوری مستمر پسماندهای خشک از راسته های تجاری و اماکن با حجم بالای زباله در روزهای عزاداری نسبت به خدمت رسانی به شهروندان اقدام می کند.

این مقام ارشد شهری در خاتمه منطقه ۹ یادآور شد: همچنین برنامه های متنوعی در مناسبت های مختلف از جمله روز طبیعت، زمین پاک، هفته سلامت، جشن ده کیلومتری غدیر از ابتدای سال جاری در حوزه پسماند انجام شده است.

انتهای پیام

۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 40154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =