اتمام طرح پایش مکانیزه معابر بزرگراهی شهر تهران/ افزایش میزان پایش معابر غیربزرگراهی به ۵۶ معبر

محمدصادق خیرخواه از اتمام عملیات پایش مکانیزه معابر بزرگراهی و خطوط اتوبوس تندرو خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی، محمدصادق خیرخواه  مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با یادآوری اینکه طول کل خطوط عبوری در معابر بزرگراهی پایتخت به ۳۶۴۰ کیلومتر- خط می‌رسد، از پایش مکانیزه تمام این خطوط خبر داد و ابراز امیدواری کرد نتایجِ تحلیل و پردازش اطلاعات حاصل از وضعیت روسازی معابر بزرگراهی پایتخت به زودی آماده بهره برداری شود.

وی همچنین با بیان اینکه امسال نیز وضعیت خطوط اتوبوس تندرو BRT در قالب طرح پایش مکانیزه معابر شهر تهران برداشت شده است، تصریح کرد: تمام خطوط اتوبوس تندرو شامل ۳۱۸ کیلومتر- خط، مورد پایش مکانیزه قرار گرفته است.

خیرخواه با یادآوری اینکه هر سال علاوه بر بزرگراه‌ها و مسیرهای بی آر تی شهر تهران، تعدادی از معابر مهم غیربزرگراهی نیز تحت پایش مکانیزه قرار می‌گیرند، یادآور شد: در حالی که سال گذشته ۱۲ خیابان مهم پایتخت به طول ۳۶۰ کیلومتر- خط به این روش پایش شدند، امسال تعداد معابر پایش شده توسط دستگاه اسکنر به ۵۶ معبر رسیده و به این ترتیب پایش روکش آسفالت بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر- خط از خیابان‌های اصلی پایتخت، به روش مکانیزه انجام شده است؛ اقدامی که سبب می‌شود اجرای هرگونه عملیات بهسازی و مرمت در این دسته از معابر دقیقا براساس نوع و میزان آسیب‌های وارده صورت پذیرد.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲، پنجمین سال متوالی انجام برداشت مکانیزه در سطح معابر بزرگراهی شهر تهران به شمار می‌آید، اعمال برخی تغییرات در نقشه‌های اجرایی مرمت معابر را از ویژگی‌های ممتاز طرح امسال خواند و یادآور شد: این تغییرات با همکاری کارشناسان سازمان مهندسی و عمران شهر تهران اعمال خواهد شد تا طرح امسال از پشتوانه اجرایی موثرتری برخوردار شود.

خیرخواه با تاکید بر اینکه ترسیم منحنی اضمحلال برای روکش معابر شهر تهران با توجه به انجام پایش‌های هرساله، از مهمترین دستاوردهای قابل احصای طرح امسال است، گفت: مدل اضمحلال روسازی معابر که امکان پیش‌بینی عمر آسفالت و اولویت‌بندی دقیق امور بهسازی را فراهم می‌سازد، در حال توسعه و تدوین است و نتایج آن به زودی در اختیار مدیران و تصمیم‌سازان حوزه نگهداشت معابر قرار خواهد گرفت.

همچنین پایش مکانیزه و بهره‌گیری از سیستم روسازی معابر (PMS) علاوه بر ارزیابی کارآمد و موثر وضعیت موجود روسازی در شبکه معابر، به اولویت‌بندی دقیق فعالیت‌های ساخت، ترمیم و بازسازی روکش آسفالت می‌پردازد و ضمن تخصیص بهینه بودجه براساس میزان اعتبارات، حجم ترافیک و اهمیت معبر، امکان انتخاب بهترین زمان و روش ترمیم و نگهداری را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/

۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 40248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =