۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 4033

رییس سازمان تبلیغات استان تهران:

شهرداری ۱۹۵ فضای باز را به هیات ها اختصاص داد

شهرداری تهران ۵۰ هزار پرچم و ۱۰۰ هزار پوستر را در سطح شهر نصب کرد
شهرداری ۱۹۵ فضای باز را به هیات ها اختصاص داد

شهر: مدیرکل تبلیغات استان تهران از اختصاص ۱۹۵ فضای باز شهری از سوی شهرداری به هیات های تهرانی خبر داد. همچنین ۹۰۰ برنامه در محلات تهران با عنوان «کوچه های حسینی» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، حجت الاسلام علی اصغر سهرابی، مدیرکل  تبلیغات اسلامی استان تهران در نشست خبری، با اشاره به برگزاری عزاداری محرم امسال در فضاهای باز گفت: برگزاری این مراسم در فضای باز سختی هایی داشت و کارکنان هیات ها تلاش زیادی کردند که بتوانند مراسم خود را در فضاهای باز برگزار کند و نهادهای مختلف هم در این زمینه همراهی خوبی داشتند.

او با اشاره به اختصاص ۴۰۰ مدرسه در شهر تهران و ۲۵۰ مدرسه در سایر شهرستان های استان تهران به هیات ها گفت: وزارت ورزش هم ۴۶ ورزشگاه در اختیار هیات ها قرار داد. سازمان ورزش شهرداری ۱۰ ورزشگاه با امکانات کامل و سازمان بوستان ها هم ۱۲۵ بوستان در اختیار هیات ها قرار داد. هفت بوستان مخصوص بانوان شهرداری تهران نیز به هیات های بانوان اختصاص داده شد. 

به گفته او همچنین ۵۳ مورد از فرهنگسراهای شهر و خانه های فرهنگ توسط شهرداری در اختیار هیات ها قرار گرفت. همچنین با کمک شهرداری تهران ۵۰ هزار پرپرچم و صدهزار پوستر هم توزیع شد.

سهرابی درباره طرح «کوچه های حسینی» گفت: همچنین با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ۹۰۰ برنامه در محلات تهران با عنوان کوچه های حسینی برگزار شد که طی آن یک ساعت قبل از غروب تا یک ساعت بعد از اذان واحد های سیار به ارائه محتوا و روضه خوانی می‌پرداختند.

۵۰  پویش «نذر مشاوره»  نیز در ایستگاه های مترو برگزار و  توسط کارشناسان مذهبی و روانشناسی خدمات مشاوره ای به مردم ارائه داده شد و نیز در زندان های استان تهران و البرز کارشناسان مذهبی حضور حضور تبلیغی داشتند.

او افزود: یک ستاد بازرسی در سازمان تشکیل شد که با اعزام نماینده به هیات های مختلف و درج اطلاعات در یک سامانه اینترنتی رعایت دستورالعمل ها به صورت دقیق در هیات‌ها ثبت شد.

سهرابی از تشکیل ۲۱۰ گروه بازرسی در شهر تهران خبر داد و گفت: بر اساس آمارها ۵۹ درصد هیات ها دستورالعمل های بهداشتی را کامل و ۳۰ درصد نیز در حد قابل قبول رعایت کردند. تنها دو درصد از هیات ها اصلاً رعایت نکرده اند. همچنین ۸۱ درصد هیات ها در فضای باز برگزار شد . ۷۴ درصد هیات ها در مقابل ورودی تجهیزات ضدعفونی داشتند و  ۱۰ درصد هم تونل ضدعفونی نصب کرده بودند . تنها ۶ درصد تجهیزات ضدعفونی نداشتند.

 به گفته او  چهار هزار و ۴۶۹ هیات در سامانه بیرق ثبت نام کردند و بازرسی شدند.

۲۰ مورد شکایت از عزاداری ها جدی بود

سهرابی درباره میزان شکایت از هیات ها گفت: بیشتر شکایت ها به دلیل صدا و ایجاد ترافیک بود که به خاطر انتقال هیات ها به فضاهای باز تشدید شده بود و ۲۰ مورد از این شکایت ها جدی بودند که به آنها رسیدگی شد.

او در ادامه گفت:  ۹۰ درصد هیات‌ها از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری می کردند و ۳۳ درصد از تب سنج استفاده کردند. ۷۸ درصد هیات ها هم از ایجاد ایستگاه صلواتی خودداری کردند. همچنین ۶۳ درصد هیات ها تهویه مناسب داشتند و یک درصد اصلاً تهویه نداشتند. ۹۱ درصد هیات ها قبل و بعد از مراسم فضا را ضدعفونی می کردند و ۵۶ درصد هیات ها نیز دستورالعمل های بهداشتی طبخ غذا را رعایت کردند.

سهرابی ادامه داد: با وجود تاکید سازمان در زمینه بیمه هیات ها ۷۰ درصد هیات ها متاسفانه بیمه ندارند و  تنها ۱۲ درصد آنها بیمه آتش سوزی و مسئولیت دارند.

 رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران درباره حرکت هیات های عزاداری در معابر تهران گفت: طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا دسته های عزاداری حق حرکت در خیابان نداشته و تنها در یک نقطه باید عزاداری می کردند. آمارها نشان می دهد تنها  ۱۰ درصد دسته های عزاداری در محرم امسال به خیابان آمدند .

او در پاسخ به این سوال که آیا هیاتی به خاطر رعایت نکردن پروتکل ها تعطیل شده است؟ گفت: تمامی هیات ها در قبال تذکراتی که گرفتند شرایط خود را تغییر دادند و البته ما بنا بر برخورد پلیسی و سخت نداشتیم و تلاش کردیم با تذکر مشکل را حل کنیم.

او درباره نذر خون هم گفت: در زمینه اهدای خون هم علاوه بر پایگاه های ثابت اهدای خون ایستگاه های صیادی با کمک هیئت ها برای اهدای خون ایجاد شد که منجر به افزایش ۶۶ درصدی آمار اهدای خون این مقایسه با محرم سال قبل شد و در تاسوعای امسال از سوی مردم هزار و ۷۳۷ واحد خون اهدا شد و در عاشورا این رقم به دو هزار و ۲۵۰ واحد رسید سازمان تبلیغات به دنبال این است که به جای فرهنگ قمه زنی فرهنگ اهدای خون را ترویج کند.

او در ادامه گفت: همچنین سازمان تبلیغات پویش نذر سلامت هم ایجاد کرده است و افرادی که تمایل به ادای نذر دارند می توانند با کمک سازمان نذر خود را ادا کرده و به افراد مستحب برسانند.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 4033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =