آموزش موضوعات فضای سبز به شرکت‌ها و ادارات منطقه ۹

شهرداری منطقه ۹ در راستای نگهداشت بهینه فضای سبز موجود در شرکت ها و ادارات دولتی و غیر دولتی نسبت به آموزش ارگان های غرب پایتخت در زمینه نحوه آبیاری، کنترل آفات و بیماریها و روش های جلوگیری از تنش محیطی اقدام می‌کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: راه اندازی و نگهداری فضای سبز یک امر تخصصی است و بایستی برای نگهداشت بهینه آن آموزش کافی و لازم انجام شده و از تجارب کارشناسان این حوزه بهره مند شد.

وی افزود: به این منظور معاونت خدمات شهری ومحیط زیست منطقه ۹ با توجه به اهمیت حفظ و نگهداری فضای سبز در شرکت ها و ادارات دولتی و غیر دولتی نسبت به آموزش در این زمینه در سال جاری اقدام می کند.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: آموزش‌ها در شش ماهه اول سال در زمینه نحوه آبیاری درختان و درختچه ها، کنترل آفات و بیماریها و روش های جلوگیری از تنش محیطی بر روی گیاهان و کنترل علف های هرز است.

مرتضوی یادآور شد: این آموزش ها به صورت حضوری و توسط کارشناسان فضای سبز ویژه مسئولین حفظ و نگهداری فضای سبز ادارات انجام می شود که تاکنون در مراکزی مانند آتشنشانی، مرکز بهداشت، شرکت زیمنس ارائه شده است. از نمونه آموزش¬های صورت گرفته، آموزش با موضوع اصول آبیاری و نحوه نگهداشت فضای سبز، در مرکز بهداشت و درمان والفجر اشاره کرد.

همچنین؛ سه نوع آموزش با موضوعات فضای سبز تحت سه عنوان آموزش شهروندی(گیاهان آپارتمانی، فضای سبز منطقه و سبزیکاری)، آموزش کارگری(آبیاری، سمپاشی یا کنترل آفات نباتی، کنترل علف های هرز و روش های جلوگیری از تنش محیطی) و آموزش ارگان(آموزش کارشناسی به مسئولان حفظ و نگهداری فضای سبز ادارات دولتی و غیر دولتی و شرکت ها شامل؛ آبیاری، سمپاشی یا کنترل آفات نباتی، کنترل علف های هرز و روش های جلوگیری از تنش محیطی انجام می شود.

انتهای پیام/

۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 40336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =