آموزش مباحث محیط زیستی به ۵ هزار شهروند منطقه ۹

شهرداری منطقه ۹ در راستای ارتقاء فرهنگ محیط زیست و افزایش مشارکت شهروندان و داوطلبان، نسبت به آموزش موضوعات و مباحث محیط زیستی به ۵ هزار شهروند غرب پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۲ اقدام کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: یکی از بنیادی ترین شیوه ها در حفاظت محیط زیست، آموزش ویژه گروه های سنی کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: در همین راستا اداره محیط زیست و توسعه پایدار منطقه ۹ در چهار ماهه نخست سال نسبت به برگزاری آموزش های چهره به چهره به ۱۰۰۰ نفر از شهروندان در مدارس، مساجد، خانه های محیط زیست محلات، غرف بازیافت، بوستان ها، میادین میوه و تره بار، کلینیک گل و گیاه المهدی، کانون فرهنگی تربیتی فجر و همچنین آموزش‌های مجازی به ۴۰۰۰ نفر در فضای مجازی اقدام کرده است.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: همچنین اداره مذکور نسبت به برگزاری دوره های آموزشی مباحث محیط زیستی ویژه گروه‌های سنی مختلف و برپایی غرف با توزیع ۵۰۰ کیسه پارچه ای، ۷۰۰ بروشور و ۲۰۰ کتاب محیط زیستی اقدام کرده است.

مرتضوی در ادامه اظهار داشت: در تیر ماه سال جاری نیز سومین خانه محیط زیست در سرای محله دستغیب با هدف جذب افراد علاقه مند به مباحث محیط زیستی افتتاح شد.

وی در ادامه یادآور شد: از دیگر اقدامات محیط زیستی سال جاری در منطقه ۹ می توان به آموزش و فرهنگ سازی جهت عدم استفاده از سفره و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و ترغیب به استفاده از ظروف با پایه گیاهی با هدف کاهش آلودگی پلاستیک در هیات ها و اماکن مذهبی اشاره کرد.

وی با اشاره به سایر اقدامات ۴ ماهه سال ۱۴۰۲ اداره محیط زیست در غرب پایتخت چنین گفت:  تجلیل از معلمان نمونه محیط زیستی مدارس غرب پایتخت، ویژه برنامه‌های مناسبتی محیط زیستی همچون رویداد بین المللی ساعت زمین، هفته زمین پاک، هفته محیط زیست و دهه بدون کیسه پلاستیکی و برپایی غرفه های محیط زیستی از دیگر اقدامات محیط زیستی در منطقه ۹ است.

انتهای پیام

۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 40363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =