مراحل پایانی احداث مقبره الشهدای بوستان والفجر منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ از مراحل پایانی عملیات احداث مقبره الشهدای گمنام بوستان والفجر خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار منطقه با تسلیت ایام سوگواری سید و سالارشهیدان گفت: مزار شهدای گمنام بوستان والفجر میعادگاه عاشقان و دلدادگان سه شهید گمنام ۲۳، ۲۶ و ۲۸ ساله دوران دفاع مقدس است که در عملیات‌های رمضان، بیت المقدس ۵ و خیبر به  فیض شهادت نایل آمده و در سال ۹۶ مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) رجعت و به خاک سپرده شدند.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۱۵ خاستگاه ۲۰۰۰ شهید والامقام است، افزود: قبور شهدای گمنام از برکات این منطقه است که بوستان‌ها را متبرک کرده‌اند و این قبور به محل دعا و مناجات و نیز پایگاهی برای انجام مراسم فرهنگی و مذهبی تبدیل شده و حال و هوای خاصی به بوستان ها داده است.

شهردار منطقه با تقدیر از بانیان مردمی در ساخت مقبره الشهدا گفت: شهرداری نیز به سهم خود از این مشارکت مردمی حمایت خواهد کرد.

شیری با اشاره به مراحل پایانی احداث مقبره الشهدای بوستان والفجر گفت: سقف فضایی شکل این پروژه نصب و عملیات احداث شبستان به اتمام رسیده و مراحل اجرای کتیبه  با طرح های اسلامی و اسماء متبرکه به زودی آغاز می‌شود.

براساس این گزارش؛ سازه مقبره الشهدای بوستان والفجر دارای ۱۸ ستون و به سبک معماری اسلامی بوده که هزینه اولیه آن با مشارکت خیرین و مردم تامین شده و حوزه بسیج ۳۳۱ محمد بن عبدالله (ص)   و معتمدین محله والفجر و امنای مقبره الشهداء از بانیان ساخت آن هستند.

انتهای پیام//

۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 40369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =