شهرداری تهران به مرحله پایانی جایزه جهانی «بهترین عملکرد مشارکت شهروندی» راه یافت

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت: طرح «کانون نوجوانان شهر تهران» ( Tehran Youth club ) متعلق به اداره کل آموزش‌های شهروندی در فهرست ۴۰ اثر برتر جایزه جهانی «بهترین عملکرد مشارکت شهروندی» که در پاییز سال جاری در شهر ریو برزیل برگزار می شود، قرار گرفت.

مهدی امیری در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت:طرح  «کانون نوجوانان شهر تهران» ( Tehran Youth club )  متعلق به اداره کل آموزش های شهروندی در فهرست ۴۰ اثر برتر جایزه جهانی «بهترین عملکرد مشارکت شهروندی» که در پاییز سال جاری در شهر ریو برزیل برگزار می شود، قرار گرفت. 

وی افزود: جایزه جهانی «بهترین عملکرد مشارکت شهروندی»، جایزه ای است که هر ساله توسط «رصدخانه بین المللی دموکراسی مشارکتی» (IOPD) که درکشور بارسلونا اسپانیا مستقر است، توسط دولت های محلی و منطقه ای در حوزه مشارکت و دموکراسی شهروندی، اعطا می شود. رصدخانه بین المللی دموکراسی مشارکتی، شبکه ای متشکل از هشتصد شهر، شهرستان، انجمن، سازمان و مرکز تحقیقاتی در سراسر جهان است که به منظور گسترش شیوه های دموکراتیک مدیریت شهری، علاقه مند به یادگیری، تبادل نظر و به کارگیری تجربیات دموکراسی مشارکتی در مقیاس محلی است.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران ادامه داد:  هدف این جایزه قدردانی از تجربیاتی است که نهادهای محلی و منطقه ای در زمینه دموکراسی مشارکتی به کار گرفته اند؛ به این ترتیب که روش های عملیاتی شده از سوی آنان، به شیوه‌ مناسب تری دیده شود و در نتیجه، آنها به سایر نهادها و دولت های محلی نزدیک‌تر شده و به عنوان نمونه‌هایی که می‌توانند بازتولید شوند، به نفع شبکه سازی عمل کنند.

وی با اشاره به نحوه اطلاع و حضور در این رویداد بیان کرد: با فراخوان مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در خصوص اعلام طرح های مشارکت محور و ثبت نام در هفدهمین دوره این جایزه که مراحل اولیه ارائه طرح در آن از خرداد ماه سال گذشته آغاز شد، این اداره کل  دو طرح " شهردار مدرسه" و " کانون نوجوانان شهر تهران"  را به ثبت رساند، که از میان آنها طرح مذکور موفق شد به لیست ۴۰ طرح  برتر راه پیدا کند.

امیری یادآور شد: در مرحله نهایی ارزیابی این مسابقه، هیئت داوران پروژه های منتخب را به صورت مفصل تجزیه و تحلیل کرده و سپس جهت تعیین برنده نهایی یک رأی گیری آزاد و مردمی برگزار می شود. این رای گیری در شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد که امکان ثبت رای برای عموم افراد امکان پذیر است و تجمیع آرای مردم و آرای هیئت داوران، برنده نهایی این جایزه را مشخص خواهد کرد.

وی از تمامی شهروندان تهرانی درخواست کرد که با شروع ثبت آرای مردمی نسبت به انتخاب این طرح و رای دادن به آن اقدام کنند تا بار دیگر افتخاری برای شهر و کشورمان رقم بخورد.

انتهای پیام/

۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 40393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =