بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی به شهرداری تهران/ تهدید نمایشگاه‌ها به لغو مجوز در صورت گرفتن غرفه از مجموعه شهرآفتاب

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی آفتاب از بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی به شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، عباس تقدسی نژاد در یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تا قبل از سال ۱۴۰۱ که بنده مسئولیت به عهده بگیرم نمایشگاه همواره زیان ده بوده است، اظهار کرد: رقم بدهی در سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۹ میلیارد تومان بود که با استقراض از شهرداری جبران شد و برای اولین بار در سال قبل به ۲ میلیارد تومان مثبت رسید.

وی با بیان اینکه اساس کار در کشورهای دیگر متراژ فروشی نیست، یادآور شد: موضوع تعارض منافع در نامه دادستان کل کشور قید شده بود اما هیچ اقدامی برای رفع آن نشده است.

تقدسی نژاد با اعلام اینکه درآمد نمایشگاه سئول ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع است، تصریح کرد: در نمایشگاه شهر آفتاب هیچ تعرفه ای وجود نداشت و ارائه غرفه توافقی بود اما بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری به ازای هر متر ۱۳۰ هزار تومان تعیین شد که کمتر از نیمی از تعرفه نمایشگاه بین المللی بود اما وقتی ۳۰ نمایشگاه به شهر آفتاب آمد تعرفه را به ۳۲۰ هزار تومان رساندند چراکه دیدند مشتری ها به سمت شهر آفتاب می آیند.

وی با تأکید بر اینکه تا نیمه دوم امسال تقویم نمایشگاه پر شده است، گفت: هرچند نمایشگاه نفت را با کم لطفی ها لغو کردند و وزارت ارشاد نیز با ما راه نیامد که در خصوص نمایشگاه کتاب همکاری کند و وقتی قرارداد بستیم گفتند در زمان برگزاری نمایشگاه نفت، نمایشگاه کتاب را در شهر آفتاب برگزار می کنند که دیدیم هم نمایشگاه نفت و هم کتاب از شهر آفتاب منتقل شد.

تقدسی نژاد با بیان اینکه طرح نهایی سازه جدید تهیه و بتن ریزی انجام شده و امسال ۳۶ هزار متر مربع با استفاده از اعتبار غیرنقد مصوب شورا، به نمایشگاه شهر آفتاب اضافه خواهد شد، تصریح کرد: ایجاد مرکز تجاری، ناحیه تجاری و متصل کردن شهر آفتاب به این نواحی و ایجاد زنجیره اقتصادی هدف ماست و نمایشگاه بین المللی را رقیب خود نمی‌دانیم؛ ما کار خودمان را می کنیم و آنها هم متراژ فروشی خودشان را دنبال می کنند.

وی با اشاره به طرح الزام نمایشگاه شهر آفتاب به ارائه تخفیف تا سقف ۶۰ درصد به شرکت کنندگان داخلی، گفت: این لایحه علاوه بر کسب درآمد برای نمایشگاه، تشویقی برای مشارکت کنندگان است؛ ما سالیانه ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه در نمایشگاه داریم درحالیکه پارسال ۲۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم و امسال ۳۰ میلیارد تومان درآمد داریم.

تقدسی نژاد با بیان اینکه نمایشگاه نفت ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد به دنبال داشت که لغو شد، اظهار کرد: اگر نمایشگاه لغو نمی شد نمایشگاه ایران پلاست نیز با ۶۰ میلیارد تومان درآمد برگزار می شد.

وی با اعلام اینکه ما پارسال ۳۰ نمایشگاه برگزار کردیم و مجموعه های شهرداری برای تبلیغات به ما کمک نکردند، یادآور شد: ما رکورد بازدید را در نمایشگاه موتور سیکلت شکستیم اما تبلیغاتی صورت نگرفت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی آفتاب اعلام کرد: بدهی نمایشگاه سئول بابت ساخت و ساز غیر مجاز و سایر موارد به شهرداری تهران ۳۱ هزار میلیارد تومان است اما آیا فشاری به وزارت صمت در این خصوص وارد می شود؟

وی با بیان اینکه برخی، شرکت کنندگان را تهدید می کنند که اگر در شهر آفتاب غرفه بگیرند مجوز آنها لغو خواهد شد، تصریح کرد: ما قراردادهای خود را تا پایان سال داریم اما می توانیم نمایشگاه های دیگری را نیز اضافه کنیم. برای تعرفه سال آینده نیز از شورا نرخ را دریافت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 40421

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =