پایش سلامت کارگران خدمات شهری و فضای سبز منطقه ۱۵

هادی صدیقی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ از پایش سلامت کارگران این حوزه خبر داد و گفت: طرح معاینات ادواری سال ۱۴۰۲ کارگران حوزه خدمات شهری و محیط زیست منطقه از تاریخ ۲۷ تیر ماه آغاز شده و کلیه کارگران تا پایان مرداد ماه چکاب پزشکی می‌شوند تا سلامت شغلی آنها برای یک سال آینده مورد بررسی و تایید قرار گیرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، صدیقی در ادامه با اشاره به اهمیت سلامت کارگران و کنترل وضعیت جسمانی آنان افزود: این طرح به منظور رعایت نکات ایمنی، بهداشتی و کنترل سلامت جسمی یکهزار و ۶۳۵ کارگر حوزه خدمات شهری نواحی هفتگانه منطقه آغاز شده و تا کنون ۲۸۸ نفر مورد معاینات پزشکی قرار گرفته اند.
به گفته وی این طرح تا تاریخ ۳۱ مرداد ماه ادامه دارد و مابقی نیروهای خدمات شهری و شرکت های پیمانکاری نیز طی روزهای آینده جهت انجام معاینات پزشکی به درمانگاه اعزام می شوند تا سلامت همکاران خدوم و زحمتکش به صورت مستمر و مداوم کنترل و بازبینی شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در ادامه یادآور شد: در حال حاضر یکی از رایج‌ترین انواع معاینات شغلی؛ معاینات دوره‌ای و سالانه است که در راستای پیشگیری و شناسایی اولیه و زودهنگام شاغلان مشکوک به بیماری‌های ناشی از کار انجام می‌شود و با توجه به فعالیت شبانه‌روزی و بسیار خاص نیروهای کارگری در شهرداری، انجام این معاینات به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح که با همکاری شرکت شهر سالم اجرا می‌شود، فرآیند انجام معاینات ادواری شامل پذیرش، تشکیل پرونده، آزمایش کامل خون، نوار قلب، اسپیرومتری و سنجش بینایی و شنوایی برای کارگران به صورت کاملاً رایگان انجام و وضعیت سلامت آنها سنجش می‌شود.

صدیقی تصریح کرد: انجام این آزمایشات، گام مؤثری در راستای غربالگری بیماری‌های ناشی از کار و حفظ و صیانت از سلامت نیروهای کارگری است.

همچنین؛ با توجه به برنامه زمان‌بندی هماهنگ شده با شرکت شهر سالم، نیروهای کارگری شاغل در پیمانهای سطح منطقه به صورت روزانه و با تعدادی مشخص، در مرکز درمانی معرفی شده حضور پیدا کرده و سنجش سلامت می شوند.

انتهای پیام//

۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 40446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =