افتتاح همراه‌سرای «پناه» در منطقه ۶

در شصت و ششمین پویش امید و افتخار، همراه‌سرای «پناه» با حضور جمعی از مدیران شهری در منطقه ۶ افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار شهر سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ در آیین افتتاح همراه سرای پناه که صبح امروز- شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲- در شصت و ششمین پویش امید و افتخار برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه به همت شهرداری تهران و دانشگاه علوم پزشکی از دوره شهرداران قبلی منطقه ۶ شروع شد چراکه در منطقه ۶ و ۳ و مناطقی که بیمارستان در آن قرار دارد، یکی از نیازها موضوع همراه سرا است.

وی با بیان اینکه نیازهای متفاوتی در شهر تهران وجود دارد، افزود: در منطقه ۶ موضوع اصلی، افرادی هستند که برای همراهی با بیماران در حاشیه خیابان‌ها چادر می زدند و ساخت همراه سرا می تواند به حل مشکلات آنان کمک کند و امیدواریم این روند ادامه دار باشد.

در ادامه مدرسی، خیری که ساخت این همراه سرا را عهده دار بود، گفت: وقتی می دیدیم که افرادی در کنار بیمارستان چادر زدند، حال آنها را می فهمیدیم اما در واقع حس کردن مشکلات مردم با فهمیدن آن متفاوت است. 

وی عنوان کرد: مساحت این همراه سرا بیش از دو هزار متر است و در ابتدا ۱۲ میلیارد تومان برای احداث این مکان در نظر گرفتیم که با این مبلغ تا میانه کار پیش رفتیم  و پس از آن به تدریج با کمک های خیرین توانستیم پروژه را تکمیل کنیم. شهرداری هم در دوره قبلی و این دوره به ساخت این پروژه کمک کرد.

مدرسی در پایان خاطرنشان کرد: مسأله مهم این است که این حرکت ها و این راه را ادامه دهیم و اگر خیرین حس کنند مبلغی که اختصاص می دهند برای مردم به یادگار می ماند به راحتی این هزینه ها را متقبل می شوند. 

حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران هم اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) یکی از بیمارستان های مهم است و سالانه چند هزار میلیارد به نفع نظام سلامت کمک می کند. تجربه نشان می دهد به ازای هر مریض ۲.۴ همراه می آید و پدیده اطراف نشینی بیمارستان امری قبیح است که با همت خیرین این پروژه راه اندازی شد، البته کافی نیست.

وی افزود: همچنین با ارتش صحبت کردیم تا در زمین ارتش که کارواش و پارکینگ است همراه سرایی با ظرفیت ۵۰۰ نفر ساخته شود. هر چه بیمارستان های دولتی ما تقویت شوند فسادی که در زمینه زیرمیزی در بحث درمان وجود دارد کمتر می شود ، هر چند تعرفه ای که دولت برای پزشکی گذاشته پایین است و باید ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 40545

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =