مجلس از طرح ممانعت از ورود آقایان به واگن بانوان در مترو حمایت می‌کند

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ضمن حمایت از اقدام شهرداری در ممانعت از ورود آقایان به واگن بانوان در مترو گفت: ما این اقدام ارزشمند شهرداری را ارج می‌نهیم و از آن حمایت می‌کنیم.

به گزارش شهر، سید علی یزدی‌خواه نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح ممانعت از ورود آقایان به واگن ویژه بانوان در ایستگاه‌های متروی از سوی شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری در همه شهرهای کشور از جمله کلان شهر تهران، یکی از ماموریت‌هایش ارتقاء وضع زندگی مردم، تسهیل در رفت‌وآمد و ارتباط‌هایشان است. ماموریت‌های شهرداری در لیست سالم و مؤمنانه افراد هست که افراد بدون هیچ تزاحمی بتوانند زندگی خود را ادامه دهند.

وی ضمن حمایت از اقدام شهرداری تهران افزود: طرح ممانعت رود آقایان به واگن ویژه بانوان در ایستگاه‌های مترو که شهرداری در حال انجام آن است؛ اقدام درخور توجه و قابل تقدیر است. ما این اقدام ارزشمند شهرداری را ارج می‌نهیم و حمایت می‌کنیم.

 این نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس پیشنهاد داد: باید به تعداد واگن‌ها، زمان حرکت قطارها و ساعات ارائه خدمات توجه شود تا افراد بهتر بتوانند برای تردد خود از مترو استفاده کنند.

یزدی‌خواه تصریح کرد: در راستای انجام فعالیت مطلوبمان هرگونه وظیفه و تسهیل‌گری از طرف شهرداری برای کمک به اجرای طرح ممانعت از ورود آقایان به واگن ویژه بانوان در ایستگاه‌های مترو به عهده مجلس شورای اسلامی گذاشته شود؛ انجام خواهیم داد.

شهرداری تهران از روز دوشنبه هشتم مرداد ماه  طرح ممانعت از ورود آقایان به واگن ویژه بانوان در ایستگاه‌های مترو را اجرایی کرده است.

 در همین راستا در شیشه‌ای جدا کننده بین واگن‌های قسمت بانوان و آقایان نصب شده است. علاوه بر این ماموران مترو با استقرار در درهای اصلی قطار از ورود آقایان به قسمت بانوان جلوگیری می کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 40573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =