محله ارامنه نشین در ناحیه سه منطقه ۶ زیر ذره بین مدیریت شهری

در بازدید شهردار ناحیه۳، مدیران شهری و معتمدین مردم، مشکلات و معضلات خیابان‌ها و کوچه‌های محله ارامنه تهران در خیابان میرزای شیرازی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهر، شهردار ناحیه۳ گفت: لکه گیری آسفالت و نوارهای حفاری، مرمت جداول، رفع مشکلات فنی انهار، بهسازی پیاده‌روها، همسطح سازی دریچه ها و ساماندهی تمامی تابلوهای ترافیکی و اسامی معابر، حذف زوائد فیزیکی، تعویض استوانه‌ها و مرمت نیوجرسی‌ها، مرمت سرپناه ایستگاه های اتوبوس و..؛ نیز از جمله مواردی بود که در دستور کارشهرداری این ناحیه قرار گرفت.

همچنین؛ محله سنایی تهران از جمله محله‌های قدیمی و به زعم ساکنانِ آن، خوش‌نشینِ تهران محسوب می‌شود. شاید یکی از دلایلِ این خوش‌نشینی، وجود خیابان‌های اصلی و حتی فرعیِ عریض و حضور ساکنانی قدیمی و بااصالت در آن باشد.

سنایی از جمله محله‌های تهران است که خانواده‌های ارمنی در آن حضور پررنگی دارند. اصلی‌ترین دلیل نامگذاری خیابان سنایی، حکیم سنایی غزنوی - صوفی و شاعر بزرگ قرن ششم هجری - است، با وجود اینکه محدوده اطراف این خیابان به همان نام محله سنایی شناخته می‌شود، اما به نظر می‌رسد به برخی خیابان‌های اطراف، بیشتر از خود خیابان سنایی رسیدگی شده است.

بخش عمده‌ای از بافت شهری محله سنایی را ساختمان‌های اداری تشکیل می‌دهد و کمتر از ۵۰ درصدِ این بافت، مسکونی است. این محله از شمال به خیابان شهید مطهری(تخت طاووس سابق)، از جنوب به خیابان کریمخان زند، از غرب به خیابان میرزای شیرازی و از شرق به خیابان قائم‌مقام فراهانی محدود شده است.

انتهای پیام/

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 40585

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =