جهش نوسازی بافت فرسوده پایتخت در ۲ سال اخیر نسبت به دوره پنجم مدیریت شهری

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در نظر گرفتن تخفیف عوارض و بسته‌های تشویقی تصمیماتی بود که در راستای تسریع در نوسازی بافت فرسوده گرفته شد.

جعفر بندی شربیانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه بافت فرسوده موضوعی نیست که به پایان برسد و دائماً به این بافت اضافه می‌شود، اظهار کرد: در دوره‌های مختلف میزان افزایش بافت با شدت و ضعف روبه‌رو است و باید برنامه مدونی تدوین کرد که این بافت نوسازی شود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصمیم مدیریت شهری دوره ششم به نوسازی بافت فرسوده، خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن تخفیف عوارض و بسته‌های تشویقی تصمیماتی بود که در راستای تسریع در نوسازی بافت فرسوده گرفته شد.

شربیانی با اعلام اینکه بر اساس آمار می‌ توان نوسازی بافت را در این دوره نسبت به دوره پنجم مقایسه کرد، یادآور شد: یکی از اقدامات انگیزشی که ساکنین بافت فرسوده را ترغیب به نوسازی می‌کند، تخفیفاتی است که ارائه می‌شود و در همین راستا تخفیف در عوارض نوسازی بافت فرسوده و مجوز ساخت یک طبقه اضافی در دستور کار قرار گرفت و قطعاً مؤثر است.

وی با اشاره به دعوت از مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران به جلسات کمیسیون شهرسازی و معماری جهت ارائه گزارش در مورد تفاهم‌نامه‌های حوزه مسکن، تصریح کرد: ساخت‌وساز، چندان در شرح وظایف شهرداری نیست اما تشکیل قرارگاه مسکن و تفاهم‌نامه‌ها برای مشارکت در ساخت و ساز است.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: ما معتقدیم پس از گذشت ۲ سال شهرداری تهران باید گزارشی از تمام قرارگاه‌هایی که ایجاد کرده، ارائه دهد و به نظر می‌رسد آغاز سال سوم دوره ششم مدیریت شهری فرصت مناسبی است که شهرداری گزارش عملکرد قرارگاه‌ها را از جمله مسکن در شورا ارائه دهد و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 40675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =