تصویب سند ملی شهرسازی ایرانی و اسلامی

معاون عمرانی وزارت کشور، گفت: برای اولین بار سند ملی شهرسازی ایرانی و اسلامی به تصویب رسیده است.

 مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: معاونت عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی یک قسمت از وظایف کاری ما است و سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها هم یک قسمت دیگر که توضیحات و آماری را از هر دو حوزه ارائه می‌کنم.

او افزود: سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها به ۷۴ درصد از جمعیت کشور و ۲۶ درصد از جمعیت روستایی خدمات ارائه می‌دهد. برای اولین بار سند ملی شهرسازی ایرانی و اسلامی به تازگی به تصویب رسیده است.یکی از سیاست‌های وزارت کشور تقویت شهرداری‌ها در کشور است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: برای ساماندهی عوارض شهرداری‌ها، کمیته ملی عوارض را تشکیل دادیم تا شهرداری‌ها بنا به سلیقه خودشان عوارض نگیرند. ۷ سند آسیب شناسی تهیه شد و به تصویب هیأت وزیران هم رسید. همچنین قانون ساماندهی تصفیه خانه را به تصویب رساندیم. سهم درآمدهای عمومی شهرداری‌ها و دهیاریها که قبل از این سهم دولت ۶۶ و سهم شهرداری‌ها ۳۳ بود به ۵۰ درصد می‌رسد.

معاون عمرانی وزیر کشور اضافه کرد: چون کارکنان شهرداری‌ها کم بود ما فسادها را در شهرداری‌ها می‌دیدیم اما الان در دو مرحله حقوق کارکنان شهرداری‌ها را افزایش دادیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، رییس این سازمان گفت: امسال افزایش ۱۷۹ کیلومتر به طول خطوط قطار شهری کشور معادل ۵۴ درصد خطوط بهره برداری را داشته‌ایم.

۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 4076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =