توسعه سرانه مجتمع‌های فرهنگی با هدف تامین امکانات فرهنگی_فراغتی

اخ‌الصنایع، شهردار منطقه ۱۰ گفت:با هدف تأمین امکانات فرهنگی و فراغتی نوجوانان و شهروندان سرانه‌های فرهنگی منطقه توسعه می‌یابد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» در نشست هم‌اندیشی با محوریت احداث مجتمع‌های فرهنگی هنری گفت:به منظور بهره‌برداری دوجانبه از موزه شهیدان اقبالی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طراحی مناسبی را به شهرداری منطقه ۱۰ ارائه خواهد کرد تا پس از بررسی‌های لازم، بهسازی و نوسازی این مرکز از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی برای بهره‌مندی شهروندان انجام شود.

‌وی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری موجب ارتقای مهارت‌های اجتماعی و بهبود کیفیت زیست نوجوانان در بستر جامعه می‌شود، ادامه داد:سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران طرح‌های جدیدی برای برگزاری اردوهای نوجوانان در موزه حیات وحش هفت چنار را  ارائه خواهد داد تا از ظرفیت‌های مکانی و بخش‌های محتلف این موزه بهره‌برداری حداکثری صورت گیرد.

‌شهردار منطقه ۱۰، در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درخصوص نوسازی بافت فرسوده بیان کرد: در این جلسه مقرر شد، با در نظر گرفتن اعتبارات لازم خانه فرهنگ سلمان فارسی در سال آتی تخریب و نوسازی ‌شود.

‌اخ‌الصنایع تصریح کرد: به‌منظور جبران کمبود سرانه‌های فرهنگی در سطح منطقه و وجود زیرساخت‌های لازم برای احداث پارکینگ طبقاتی اعتماد در این منطقه؛ مدیریت شهری در تلاش است با تأیید معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در کنار احداث پارکینگ، خانه فرهنگ اعتماد را بازسازی و نوسازی کند.

‌شهردار منطقه ۱۰ گفت:ساختمان سابق ناحیه بسیج «مقداد وافع» در میدان جمهوری اسلامی که بخش زیادی از اعزام های رزمندگان در طول سالهای دفاع مقدس از آن صورت می‌گرفت، با ارائه طرح پیشنهادی از سوی سازمان فرهنگی و هنری، به موزه و مرکز فرهنگی فاخر تبدیل خواهد شد.

‌در این نشست مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری در تهران، اسماعیل عربلو معاون امور اجتماعی و فرهنگی، خسروی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و مهدی پور مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۱۰ حضور داشتند.

انتهای پیام/

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 40769

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =