خدمت رسانی بدون وقفه عوامل شهرداری منطقه ۲۰ در حادثه انفجار  ساختمان محله جوانمردقصاب

شهردار منطقه ۲۰ در پی حادثه انفجار ساختمان در محله جوانمردقصاب گفت: با حضور عوامل سازمان آتش نشانی و دیگر سازمان‌های شهری، عملیات آواربرداری و انتقال مصدومان بلافاصله پس از این حادثه انجام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ رضا شنگی گفت: در پی انفجار یک واحد مسکونی ۳ طبقه در محله جوانمرد قصاب در ساعت اولیه صبح روز دوشنبه ۱۶ مردادماه، علاوه بر تخریب بخش وسیعی از این ساختمان، خسارت شدیدی به منازل مسکونی  همجوار وارد شد.

شنگی افزود: بلافاصله پس از وقوع این حادثه عوامل شهرداری، آتش نشانی، نیروهای امدادی اورژانس، هلال احمر، فرمانداری ویژه شهرستان ری، نیروی اننظامی، سپاه، بسیج، سازمان های آب، برق و گاز در محل حضور یافتند و با حضور نیروهای امدادی ۲۰  نفر از زیر آوار بیرون آورده شدند که  ۱۳ نفر از مصدومین به بیمارستان منتقل و سه نفر درمان سرپایی شدند و متاسفانه خانمی ۷۵ ساله پس از اعزام به بیمارستان جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه این حادثه در اثر نشت گاز صورت گرفته است اضافه کرد:عملیات آواربرداری از ساعات اولیه صبح و جستجو برای یافتن افراد احتمالی محبوس در زیرآوار انجام شد.

شنگی با اشاره به بهره گیری از تمامی ظرفیت های مدیریت شهری برای امدادرسانی، گفت: به منظور رفع خطر از ابنیه در حال ریزش، آوار برداری و کمک به عملیات نجات مصدومان از ادوات موتوری سنگین امورشهری، جرثقیل و دیگر ملزومات از ساعات اولیه حادثه استفاده شد.

وی با اشاره به تشکیل نشست مشترک با حضور اسماعیل سلیمی معاون پبشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، صمیم مرادی روزبهانی مسئول دبیرخانه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران، عزیزاله سلیمی تاری رئیس اداره برنامه ریزی پاسخ و تمرین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دبیر ستاد مدیریت بحران، معاون فنی و عمران، شهردار ناحیه ۲ و رئیس اداره حقوقی منطقه ۲۰ در خصوص چگونگی عملیات تخریب سازه ساختمان حادثه دیده برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه تصمیم گیری شد و با هماهنگی دادستان شهرری عملیات تخریب این ساختمان با لحاظ مباحث ایمنی در حال انجام است.

شهردار منطقه بیان کرد:  با هماهنگی فرمانداری ویژه شهرستان ری، تمهیدات لازم برای اسکان افرادی که منازلشان در این حادثه آسیب‌ دیده، اتخاذ شده است و اقدامات لازم برای استقرار و اسکان خانوارهای ساکن در این منازل آغاز خواهد شد.

گفتنی است عیادت از مصدومان حادثه با حضور شهردار منطقه، فرماندار ویژه شهرستان ری، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) و فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) در بیمارستان شهدای هفتم تیر انجام شد.

انتهای پیام/

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 40775

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =