قبور مطهر شهدای گمنام دریاچه شهدای خلیج فارس ساماندهی می‌شود

شرفی شهردار منطقه ۲۲ در نشست هم اندیشی با هیات امنای مقبره الشهدای دریاچه شهدای خلیج فارس از محوطه سازی و ساماندهی قبور مطهر شهدای گمنام دریاچه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، در این نشست شرفی شهردار منطقه، شیخی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران، فردی نژاد فرمانده پایگاه عمار یاسر، حجت الاسلام قانع عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و امام جمعه بخش کن و رئیس اداره بنیاد شهید مناطق ۵ و ۲۲ نیز حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه هیات امنای مقبره الشهدای شهرک شهید باقری و دریاچه شهدای خلیج فارس به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. در این جلسه شرفی شهردار منطقه ۲۲ قول مساعد داد تا عملیات محوطه سازی و  ساماندهی قبور مطهر این شهدا و هماهنگی‌های لازم در این خصوص در اسرع وقت صورت پذیرد.

در این جلسه شرفی در سخنانی اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم ما ارادات قلبی و خاصی نسبت به شهدا دارند و قبور مطهر شهدا به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی در کشور به شمار می رود؛ می توان از این ظرفیت بسیار مهم و سرمایه اجتماعی غنی برای پیشبرد اهداف فرهنگی در جامعه بهره برد.

وی در ادامه پرداختن به مسائل فرهنگی را یکی از مهمترین رویکردهای شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تپه نورالشهدای شهرک شهید باقری و دریاچه شهدای خلیج فارس به یکی از مراکز مهم برگزاری گردهمایی‌های مردمی و مناسبات فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده و تا به امروز اقدامات عمرانی بسیار خوبی نیز در این دو مکان صورت گرفته و ما نیز تلاش خواهیم کرد در حد بضاعت خود در بحث رسیدگی و ساماندهی قبور متبرک و مطهر این شهدا و همچنین رسیدگی به محوطه های پیرامونی آن نسبت به شهدای مدفون در این دو مکان مقدس ادای دین نماییم.

شرفی بیان کرد: باتوجه به اینکه دو سال از مراسم خاکسپاری شهدای گمنام در دریاچه شهدای خلیج فارس می گذرد کار ساخت مقبره این شهدا و ساماندهی محوطه پیرامونی آن به کندی پیش رفته و ان شالله کار ساخت مقبره این شهدا پس از تائید طرح اولیه توسط هیات امنا و نخبگان فرهنگی اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۲ در ادامه از فضاسازی محیطی، کف سازی، گل آرایی، برپایی خیمه و همچنین ساخت وضوخانه در محوطه‌های منتهی به قبور مطهر شهدای گمنام دریاچه چیتگر خبر داد و خاطرنشان کرد تا در اسرع وقت این عملیات آغاز و تا بیست و پنجم شهریور ماه مصادف با سالگرد خاکسپاری این شهدا در این مکان اقدامات اولیه در این خصوص انجام شود.  

در ادامه شیخی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: کشور ما تمام عزت و شرافت خود را از شهدا دارد و در پناه شهدا اعتبار گرفته است. یادمان شهدا مربوط به هیچ حزب و گروه خاصی نیست و با توجه به درخواست‌های بسیار زیادی که در خصوص تدفین شهدا و برپایی یادمان شهدا در مکان های مختلف استان وجود دارد تلاش خواهیم کرد تا تمامی مناطق از عطر وجود شهدا بهره مند شوند.

انتهای پیام//

۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 40815

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =