آغاز اجرای طرح میز خدمت در مددسراهای سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اعلام اینکه بخش قابل توجهی از مددجویانی که در مددسراها حضور دارند با مشکلات گوناگون اجتماعی مواجه هستند، گفت: به منظور کاهش مشکلات مددجویان در ابعاد مختلف، طرح میز خدمت ویژه آسیب دیدگان اجتماعی با حضور سایر دستگاه های اجرایی در مددسراهای پایتخت برپا شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، احمد احمدی صدر در این باره گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، بسیاری از بی سرپناهان و کارتن خواب‌ها که به مددسراها (گرمخانه ها) مراجعه می کنند با مشکل مدارک هویتی مواجه هستند. به همین منظور در جلساتی که با فرمانداری تهران برگزار شد، به این نتیجه رسیدیم که میز خدمتی با مشارکت سایر نهادهای خدمات رسان در مددسراها برپا شود.

وی افزود: در این میز خدمت ادارات ثبت احوال، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کار و تعاون، سازمان تامین اجتماعی و سایر نهادها و دستگاه های اجرایی حضور دارند تا خدمات دهی به این افراد که دچار انواع آسیب‌های اجتماعی اند، صورت گیرد.

 احمدی صدر یادآور شد: در ۲۰ مددسرای شهر تهران خدمات گوناگونی ارائه می‌شود از جمله شناسایی مددجویان توانمند و دارای مهارت های شغلی و پیگیری و ارجاع آنها به منظور اشتغال در مراکز مختلف از همین رو به منظور تکمیل فرآیند ساماندهی، اعزام مددجویان داوطلب پس از مشاوره به مراکز بهبودی و ترک اعتیاد و ارجاع مددجویان معلول بی‌خانمان و مددجویان سالمند به مراکز مربوطه را انجام می دهیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی خاطر بیان کرد: بی شک آغاز طرح میز خدمت ویژه آسیب دیدگان اجتماعی در مددسراهای شهر تهران، کمک بسزایی در بازیابی هویت این افراد در جامعه دارد و این اقدام به روند بهبود آنها سرعت می بخشد. ضمن آنکه هم اکنون نیز بخش قابل توجهی از مشکلات افراد دچار آسیب های اجتماعی با برپایی این میز خدمت مشارکتی برطرف شده است.

انتهای پیام/

۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 40818

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =