احداث ۷۰۰ متر طول سایه بان توسط شهرداری منطقه ۳ در نقطه صفر مرزی

شهرداری منطقه ۳ در آستانه اربعین حسینی (ع)، اقدام به ساخت ۷۰۰ متر طول تونل سایه بان مجهز به مه پاش و کولر در مسیر عبور زائرین حسینی (ع) در پایانه مرزی چذابه و نقطه صفر مرزی ایران و عراق کرده است.  

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، حمید جوانی شهردار منطقه ۳ به اقدامات منطقه ۳ در پایانه مرزی چذابه اشاره کرد و گفت: با توجه به تقارن مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی با فصل گرما، شهرداری این منطقه اقدام به احداث ۷۰۰ متر طول تونل سایه بان به عرض ۶ متر و پیش بینی دستگاه مه پاش و کولر در این مسیر برای این سازه جهت رفاه حال زائرین حسینی کرده است.  

جوانی بیان کرد: سازه این تونل از ۴۵۰ پایه بتنی تشکیل شده تا در مقابل تغییرات جوی باد و طوفان مقاومت و استقامت بالایی داشته باشد و در طول ایام سال و سنوات بعد هم مورد استفاده زائرین قرار گیرد.  

جوانی افزود: حدود یک ماه است که پروسه ساخت پایه‌های بتنی، ستون‌ها و سازه مورد نیاز با استفاده از ظرفیت و پتانسیل عوامل اجرایی منطقه در حال انجام است که صبح امروز بارگیری بخش اول آن انجام شده و با استفاده از ماشین آلات سنگین جهت نصب به پایانه مرزی چذابه در حال انتقال است.  

جوانی از نصب دموی ۵۰ متری سازه مورد نظر جهت رفع نواقص احتمالی و کنترل ابعاد و احجام نهایی این سازه در سایت برف روبی منطقه خبر داد و اظهار داشت به امید خدا عملیات نصب پایه های بتنی، ستون ها، سقف سازه، مه پاش و کولر پس از تسطیح محل مورد نظر که در حال حاضر توسط عوامل اجرایی منطقه و با ماشین آلات تخصصی در حال انجام است صورت خواهد گرفت.

در پایان جوانی از اعزام ۴ ماموت ۲۰ چشمه ای سرویس بهداشتی به مرز چذابه در روز گذشته خبر داد و اعلام کرد ۳ دستگاه ماموت دیگر نیز در روزهای آینده به این گذرگاه مرزی ارسال خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ شهرداری منطقه ۳ دومین سال متوالی است که مسئولیت خدمات رسانی به زائرین حسینی در مرز چذابه را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 40898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =