عملکرد شهرداری های نواحی در رسیدگی به تخلفات ساختمانی ارزیابی می شود

سرپرست اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران از آغاز دور سوم بازدیدهای مشترک اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه و شرکت شهربان و حریم بان از مناطق ۲۲ گانه با هدف نظارت بر عملکرد شهرداری های نواحی در کنترل ساخت و ساز املاک واقع در محدوده شهر تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، سمیه محمودان با تاکید بر ضرورت کنترل کیفیت اجرای فرآیند های ساخت و ساز با هدف افزایش ایمنی ساختمان های شهر تهران، گفت: طبق قانون، وظیفه صدور پروانه ساختمانی و همچنین کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساختمان در محدوده شهر با هدف ممانعت از ساخت و سازهای غیرمجاز، بر عهده شهرداری است. معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در این راستا و به منظور نظارت و کنترل بر ساخت و ساز املاک شهر، دستورالعمل های مربوطه را صادر و به شهرداری های نواحی ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: به منظور اجرای صحیح این دستورالعمل ها، کارشناسان اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه در جریان بازدیدهای دوره ای از سطح نواحی که با حضور کارشناسان شهرداری های نواحی و نیروهای شرکت شهربان و حریم بان انجام می شود، به ارائه آموزش های لازم و رفع ابهام درخصوص نحوه اقدام و عملکرد  سیستمی سامانه های مربوطه می پردازند که نظارت میدانی بر فعالیت کارگاه های ساختمانی نیز بخشی از برنامه این بازدیدهای دوره ای است.

محمودان با بیان اینکه این بازدیدها به صورت مشترک توسط کارشناسان اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه و نیروهای شرکت شهربان و حریم بان انجام می شود، اظهار داشت: از نتایج مثبت این بازدید ها می توان به احصاء چالش ها و مشکلات سامانه‌های شهرسازی و سامانه شهربان و تحقق ناحیه محوری اشاره کرد که این امر موجب رفع بسیاری از نواقص، پویایی و اثربخشی عملکرد شهرداری های نواحی در انجام وظایف محوله شده است.

وی افزود: اکنون در مرحله جدید این بازدید ها قرار است، به وضعیت ماندگاری پرونده ها در کارتابل های شهرداری نواحی و کنترل و رسیدگی به تخلفات ساختمانی پرداخته شود، همچنین در این فرآیند، عملکرد نواحی تحت پوشش مناطق ۲۲گانه نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 40928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =