بیش از ۷۰۰ متر دیوارنگاری با موضوع امام مهربانی‌ها در منطقه۸ تهران

با آغاز اجرای پنجمین طرح دیوارنگاری با موضوع امام مهربانی ها در منطقه۸ تهران، متراژ نقوش موضوعی امام مهربانی‌ها، به ۷۴۰ متر رسیده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: برای اجرای این طرح، دیواره‌ای در ضلع شرقی اتوبان شهید باقری به متراژ حدود ۲۸۰ متر مربع انتخاب شده است و همزمان دو دیوار دیگر در اتوبان باقری و خیابان شهید قاری برای اجرای طرح های بعدی درحال آماده سازی است.

وی با اشاره به مساحت تقریبی کل این دیواره نگاری‌ها در منطقه۸ ادامه داد: با پایان این طرح‌ها، نقوش منقش به نام مبارک امام رضا(ع) با متراژ ۱۰۴۰ مترمربع در ۸ نقطه اجرایی می‌شود و در ادامه اجرا، مقرر است ۳ نقطه دیگر از سطح منطقه با این نقوش ایرانی اسلامی فضاسازی محیطی شود.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ با اشاره به جانمایی ۲۵ المان مذهبی طی یک سال گذشته در این منطقه تصریح کرد: این المان ها مناسب با دو نمای شب و روز طراحی شده اند تا در طول شب نیز به عنوان یک اثر حجمی قابل مشاهده باشند. 

تنهایی در پایان با اشاره به اینکه سیره زندگی اهل بیت (ع) به صورت اشعار و احادیث با بکارگیری المان‌ها و خطوط ایرانی اسلامی جزء موضوعات این طرح است افزود: فضاسازی محیطی ایرانی اسلامی با هدف ترویج سیره زندگی امام هشتم شیعیان در منطقه۸ تهران طراحی و اجرا می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان مردادماه اجرای این طرح به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 40938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =