ذره‌بین| پیش‌بینی آسانسور و پله برقی برای ایستگاه‌های جدید مترو/ نصب تجهیزات به توافق با سازمان استاندارد بستگی دارد

سخنگوی شهرداری تهران گفت: تجهیزات آسانسور و پله‌ برقی برای تمام ایستگاه‌هایی که اخیراً به بهره‌برداری رسیده‌اند، پیش‌بینی شده و نصب و راه‌اندازی آن به رفع اختلاف با سازمان استاندارد بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، عبدالمطهر محمدخانی در خصوص مناسب‌سازی معابر شهر تهران اظهار کرد: در مورد آسانسورهای مترو مسئله‌ای با سازمان استاندارد در مورد نوع بیمه وجود دارد؛ بیمه اعلام می‌کند که از ارتفاع مشخصی به بالا، سازمان استاندارد تایید نمی‌کند و آیین‌نامه‌ای برای آن وجود ندارد.

وی افزود: برای تمام ایستگاه‌های مترو که راه‌اندازی می‌شود، تجهیزات پله برقی و آسانسور در انبار وجود دارد اما مسئله این است که اختلاف با سازمان استاندارد باید برطرف شود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران تاکید کرد: ما در این شرایط ۲ راهکار داریم؛ یا باید اجرای طرح‌ها را متوقف کنیم و یا از بین بد و بدتر، شرایطی را انتخاب کنیم که بخشی از مردم از خدمات بهره‌مند شوند. در نهایت باید توافقاتی با سازمان استاندارد برای رفع اختلافات انجام شود.

محمدخانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های صورت گرفته و همراهی سازمان استاندارد، موضوع به سود مردم برطرف و مسیر خدمات‌رسانی به شهروندان هموار شود.

گفتنی است در روزهای اخیر برخی کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری از ایستگاه‌های احداثی جدید مترو، مدعی عدم مناسب‌سازی این ایستگاه‌ها برای افراد دارای معلولیت شده بودند.

انتهای پیام/

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 40950

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =