مدیریت شهری ششم دوره طلایی تشکل‌های مردم‌نهاد

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: همراهی اعضای شورا با تشکل‌ها در تصمیم‌سازی‌ها در دوره ششم مدیریت شهری در دوران طلایی خود قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، سید احمد علوی در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه امسال روز ملی تشکل ها در تقویم ملی ما قرار گرفته است، اظهار کرد: در راستای «مشارکت اجتماعی؛ سرمایه ملی» برای هفته تشکل ها برنامه ریزی هایی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری تهران به عنوان یک نهاد اجتماعی در برنامه های خود مشارکت اجتماعی را مورد توجه قرار داده است، یادآور شد: این نهاد ۱۵ ساله که با تلاش آقای چمران شکل گرفت نوآوری در مدیریت شهری برای حفظ ارتباط این مدیریت با سرمایه های شهری است.

علوی با اشاره به استفاده از توان شورایاری ها و سرای محلات در راستای تقویت مشارکت های اجتماعی، خاطرنشان کرد: در جلسات با سمن ها، موضوعاتی از جمله تقویت تشکل های مردمی، در اختیار گذاشتن ظرفیت های شهرداری برای تشکل ها، تعیین کرسی هایی برای تشکل جهت نظردهی در مورد طرح ها و لوایح، فراهم شدن امکان دیده بانی برای تشکل ها و مواردی از این قبیل از درخواست های سمن ها بود که در ۲ سال اخیر عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه در جلسات بودجه هایی نیز برای سمن ها پیش بینی شد، تصریح کرد: تشکیل پارلمان های فعال، همکاری و اهتمام شهرداری تهران در هوشمندسازی، شبکه سازی و توانمندسازی سمن ها، تقویت مالی سمن ها از طریق تدوین نظام نامه تشکل ها از جمله اقداماتی است که انجام آن اهمیت دارد؛ وقتی وارد اجرا می شویم می بینیم که قانون شهرداری متعلق به ۱۰۰ سال پیش است و قانون مالی شهرداری اجازه مشارکت شهرداری ها را نمی دهد اما امروز همراهی اعضای شورا در تصمیم سازی تشکل ها در دوران طلایی خود قرار دارد و کمک ها و حمایت های خوبی از سمن ها شکل گرفته است.

انتهای پیام/

۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
کد خبر: 40959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =