تقدیر اعضای شورای شهر از شهرداری تهران برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام محرم

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همزمان با یکصد و شصت و نهمین جلسه شورا نسبت به گزارش معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درخصوص برگزاری برنامه‌های ایام محرم واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورا در واکنش به گزارش معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری در مورد برنامه های ایام محرم با بیان اینکه عملکرد شهرداری در ایام محرم مثبت و قابل تقدیر بود، اظهار کرد: ایجاد المان های حجمی با سلیقه خوب و سازه نوری بین الحرمین، برنامه از سرگذشت، رویداد محرم شهر میدان آزادی و دیگر موارد از برنامه های خوب شهرداری بود؛ از سویی دیگر شهرداری بی منت از تمام هیئات حمایت کرد و به صورت خودجوش هیئت های بزرگ حمایت مالی شدند.

وی افزود: برپایی نمایشگاه عطر سیب جای نقد داشت و باید دو هفته پیش از ماه محرم به اتمام می رسید اما سایر اقدامات مثبت بود و جای تقدیر و تشکر از شهرداری تهران دارد.

محور اصلی برنامه های نوجوانان هستند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن تقدیر از معاونت اجتماعی و فرهنگی و خدمات شهری برای اجرای برنامه ها در ایام محرم، خاطرنشان کرد: البته ما در جلسه هشتم مردادماه به صورت مفصل بررسی های لازم را درخصوص برنامه های محرم انجام دادیم اما باید تأکید کنم همانطور که توضیح داده شد، محور اصلی برنامه ها نوجوانان بودند.

نرگس معدنی پور تأکید کرد: باید برنامه ها در قالب های نوآورانه برای نوجوانان برگزار شود و توجه جدی به این موضوع صورت بگیرد.

در خیمه عاشورایی و محرم شهر به تیپ های مختلف شخصیتی توجه شده است

علیرضا نادعلی سخنگوی شورا نیز ضمن تقدیر از معاونت فرهنگی و اجتماعی، سازمان زیباسازی و معاون خدمات شهری، گفت: نباید اقدامات رویدادمحور باشد و برنامه ها به صورت مستمر برگزار شود و رویدادهای امسال روند جریان ساز و مستمر را دنبال می کند.

وی افزود: اینکه می خواهیم روی نوجوانان تمرکز کنیم و از روش های نوین استفاده شود، این را نشان می دهد که به دنبال اجرای کارهای مستمر هستیم؛ ایجاد خیمه عاشورایی در میدان هفت تیر و محرم شهر در میدان آزادی از برنامه هایی است که به خوبی پیش بینی شده و به تیپ های مختلف شخصیتی در اجرای این برنامه ها توجه شده است.

نادعلی با بیان اینکه پیش از این چنین اتفاقی را شاهد نبودیم، تصریح کرد: اجرای جشنواره آرمان از دیگر برنامه هایی بود که از سال قبل آغاز شد و امسال هدفمندتر پیش رفت؛ در همین راستا باید ارتباط بین محلات را به گونه ای پیش ببریم که به برنامه های مستمر و منسجم منجر شود.

ضرورت پرداختن رسانه ها به برنامه های محرم

مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورا با بیان اینکه رویکرد مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری تمرکز بر نوجوانان بود، گفت: معاونت اجتماعی نیز توجه خود را به نوجوان معطوف کرده که قابل تقدیر است.

وی افزود: تقاضا می کنم رسانه ها نیز به این موضوع توجه کنند که همکاران ما در معاونت اجتماعی و خدمات شهری در برنامه های ایام محرم پای کار بودند؛ ما دست تک تک پاکبانان که زباله ها را از سطح شهر جمع آوری کردند، می بوسیم و ای کاش به صورت نمادین از این افراد تقدیر می کردیم.

اقراریان با بیان اینکه ما سازمانی تحت عنوان سازمان فرهنگی و هنری داریم، یادآور شد: تفکیک بین اقدامات سازمان فرهنگی و هنری مسئله بسیار مهمی است؛ ادغام معاونت فرهنگی و اجتماعی با سازمان فرهنگی و هنری برای جلوگیری از هدررفت منابع و موازی کاری پیشنهادی است که درخواست داریم نسبت به آن توجه شود.

در دوره اخیر شهرداری از نام ها خبری نیست، بلکه از کارها خبر است

پرویز سروری نایب رئیس شورا با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت های اجتماعی شهرداری هم افزایی است، اظهار کرد: ما در این دوره شاهد هستیم که از نام ها خبری نیست و بلکه از کارها خبری هست؛ امروز شهر شاهد یک تحرک فرهنگی و اجتماعی است که صرفاً کار شهرداری نیست اما این نهاد توانسته هم افزایی و یکدلی را با سایر دستگاه ها ایجاد کند که اقدامی ارزنده و مناسب است.

وی افزود: اقدام اخیر معاونت اجتماعی و فرهنگی در اجرای محرم شهر و ایجاد کشتی نجات در میدان آزادی قابل تقدیر است و از مردم دعوت می کنم از این برنامه فاخر فرهنگی بازدید کنند.

ایجاد کشتی نجات در میدان آزادی اقدام مثبتی است

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در ادامه جلسه با تأکید بر اینکه هرچند بنده منتقد جدی به عملکرد معاونت اجتماعی و فرهنگی در بخش های مختلف هستم اما دلیل نمی شود که از اقدامات مثبت تقدیر نکنیم، گفت: ایجاد کشتی نجات در میدان آزادی اقدام مثبتی بود که با جدیت مدیر کل فرهنگی در دهه سوم محرم که فضا آرامتر است، صورت گرفت و با شعاری زیبا برپا شد. برنامه های جنبی نیز جذابیت طرح را دوچندان کرده که این اقدامات قابل تقدیر است.

وی ضمن گلایمندی از غفلت از میدان امام حسین(ع)، اظهار کرد: چقدر خوب بود که یکی از برنامه های فرهنگی امسال در ایام محرم، در میدان آیینی امام حسین (ع) که به همین منظور نامگذاری شده بود، برگزار می شد.

امانی با بیان اینکه برنامه «از سرگذشت» یکی دیگر از برنامه های شهرداری تهران بود، یادآور شد: هم از صدا و سیما و هم از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری برای ساخت و پخش این برنامه تقدیر می کنم.

فضاسازی خوبی در سطح شهر در ایام محرم انجام شده است

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز ضمن تقدیر از مردم برای حضور در مراسمات عزاداری حسینی، تصریح کرد: مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی اقداماتی انجام داد که برپایی هیئت های نوجوانان و حمایت از ۱۵۰ هیئت از اقدامات مثبت این معاونت بود.

وی افزود: تسهیل گری و هماهنگی در بخش ها و برنامه ها صورت گرفت و از سویی دیگر فضاسازی خوبی در سطح شهر در ایام محرم انجام شد؛ علیرغم اقدامات انجام شده در مساجد، همچنان درخواست می کنم که مساجد موردحمایت باشند.

تقدیر از اجرای برنامه معنوی در میدان آزادی

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا نیز ضمن تقدیر از اجرای برنامه معنوی در میدان آزادی، خاطرنشان کرد: دیروز به همراه شهردار تهران بازدیدی از این برنامه داشتیم و اقدام ارزنده ای انجام شده بود که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: به نمایندگی از اعضای شورا به همراه شهردار دیداری با خانواده مرحوم رزاقی که در حادثه ریزش ساختمان در خلازیر جان خود را از دست داد، داشتیم و دلجویی از این خانواده انجام شد.

آقامیری با بیان اینکه در بحث مساجد در سالهای قبل بسیار کوتاهی کرده ایم، گفت: بیش از ۲ هزار مسجد در تهران وجود دارد که باید به عنوان محور محلات در نظر گرفته شود؛ مساجد باید پایگاه هایی باشد که برنامه هایی را برای خانواده ها برگزار کنند. مبحث مشاوره و برگزاری کارگاه ها از جمله درخواست هایی است که باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

رئیس کمیته عمران شورا با اعلام اینکه در محله ای که مسجد قوی و متمرکز داشته باشد هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: محلاتی که مساجد آنها تعطیل هستند و حتی به اندازه نمازخانه های بین راهی نیز کارکرد ندارند، باید مورد توجه باشند.

محمد امین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه اقدامات مذهبی با افتخار در شهرداری جلو می رود، گفت: گزارشات حول محور مدیریت مساجد نیز در صورتی که شورا وقتی به ما اختصاص دهد، ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 40977

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =