امکان سنجی بوستان بزرگ بعثت به عنوان قطب گردشگری جنوب پایتخت

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶، گفت: با شناسایی ظرفیت های مهم سرمایه گذاری، امکان سنجی معرفی بوستان بعثت به عنوان قطب گردشگری جنوب پایتخت فراهم می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، وی ضمن اعلام این خبر گفت: بوستان بعثت با مساحتی حدود ۵۳ هکتار با قابلیت های متعدد از جمله شهربازی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع، دریاچه‌ای به متراژ ۳۶ هزار متر مربع که امکان قایق رانی در آن فراهم شده، راه اندازی رستورانی به متراژ ۱۰۰۰ متر مربع در سه طبقه که مشرف به دریاچه می باشد و وجود گونه‌های مختلف گیاهی و درختان کهنسال و هوای بسیار دلپذیر و به دلیل وجود بزرگترین ریل قطار داخل پارکی کشور به طول ۱۲۰۰ متر و ... یکی از زیباترین و کم نظیر ترین بوستان هایی است که با دارا بودن تمامی سرانه های تفریحی و فضای سبز پتانسیل قوی برای سرمایه گذاران در این بوستان فراهم می آورد که به محض وصول نظریه هیئت کارشناسان رسمی دادگستری و برگزاری فراخوان جذب سرمایه گذاری این امر محقق می شود.

شهردار منطقه ۱۶ با اشاره به اهمیت شناسایی ظرفیت‌های توسعه گردشگری در منطقه خاطر نشان کرد: این مهم یک اولویت غیر قابل انکار است و حضور گردشگر از بزرگترین محرک های اقتصادی به شمار می رود، به طوریکه این اتفاق با بکارگیری همزمان ظرفیت‌های داخلی و خارجی منافع اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و فرهنگی را به همراه دارد و این امر موجب گسترش روابط بین بخشی و سایر می شود.

وی یادآور شد: این بوستان با قابلیت هایی که دارد و به دلیل پتانسیل های موجود و جاذبه های مهم گردشگری، قابلیت احداث مجموعه‌های بزرگ ورزشی و سالن آمفی تئاتر روباز و راه اندازی مراکز خرید و ... را دارد که با هدف جذب گردشگران طراحی و تجهیز می شود.

سالاری پور در پایان خاطر نشان کرد: با انعقاد قراردادهای مشارکتی و معرفی بوستان به عنوان قطب گردشگری جنوب پایتخت، بوجود آمدن زمینه‌های شغلی فراوان، ارتقاء سطح فرهنگی منطقه، تبادلات اجتماعی بین گردشگران، احیای آداب و رسوم محلی و توجه به هویت محلی، کاهش مهاجرت و... و. از جمله اتفاقات مثبت مهمی است که برای منطقه رقم می خورد.

انتهای پیام/

۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 40979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =