۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 40982

ذره‌بین| درختان حذف‌شده محور ولیعصر(عج) خشکیده بوده و با درختان با بن بالا جایگزین می‌شوند

قطع شبانه درختان دلیل بر مخفی کاری نیست بلکه به علت خلوتی معبر است
ذره‌بین| درختان حذف‌شده محور ولیعصر(عج) خشکیده بوده و با درختان با بن بالا جایگزین می‌شوند

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک گفت: حسب دستور سازمان بوستان‌ها مقرر شد که درختان خشکی که در سامانه نهال ثبت و امور مربوط به کمیسیون ماده ۷ آنها انجام شده به فوریت از سطح شهر جمع‌آوری شوند تا با آغاز فصل پاییز و معتدل شدن هوا کاشت مجدد و جوان‌سازی درختان انجام شود.

احسان صفایی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک در گفت و گو با خبرنگار شهر درخصوص قطع درختان در خیابان ولیعصر(عج)، حدفاصل باغ فردوس تا پارک وی اظهار کرد: طرح حذف درختان خشک سطح شهر تهران به دلیل بادهای اخیر و با توجه به اینکه به سمت فصل پاییز و وزش باد شدید و بارش های فصلی پیش می رویم و احتمال سقوط درختان و خطر برای جان و مال شهروندان وجود دارد، آغاز شده است. بر همین اساس حسب دستور سازمان بوستان ها مقرر شد که درختان خشکی که ثبت سامانه نهال و امور مربوط به کمیسیون ماده ۷ آنها انجام شده به فوریت از سطح شهر جمع آوری شوند تا با آغاز فصل پاییز و معتدل شدن هوا کاشت مجدد و جوان سازی درختان انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از محورهایی که برای این موضوع در دستور کار قرار گرفته خیابان ولیعصر (عج) است، افزود: حتی درختان سبز این خیابان هم با توجه به اینکه در نهر کاشته شده اند، ریشه های مستحکمی ندارند. به طوری که در بهار امسال دو درخت خیابان ولیعصر(عج) بر اثر وزش بادهای شدید از محل خود خارج شدند و البته درختان خشک به مراتب آسیب پذیری بیشتری دارند و حادثه آفرین خواهند بود.

قطع شبانه درختان دلیل بر مخفی کاری نیست بلکه به علت خلوتی معبر است

صفایی با اشاره به اینکه این تصمیم توسط سازمان بوستانها گرفته شده و در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: اینکه  قطع درختان شبانه انجام شده دلیل بر مخفی کاری نیست بلکه به این دلیل است که خیابان ولیعصر (عج) در شب خلوت است و خطر قطع درخت در این زمان کمتر است.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک اضافه کرد: کار قطع کل درختانی که در سطح شهر، ثبت سامانه نهال شده اند انجام می شود مگر اینکه درختی عمدا خشک شده باشد و شهرداری پیگیر بحث مالی آن با مالکین باشد که آن درختان دست نخورده اند. 

تشکیل کمیته صیانت از درختان خیابان ولیعصر(عج) در شهرداری

وی با بیان اینکه کمیته ای به نام کمیته صیانت از درختان خیابان ولیعصر(عج) در شهرداری داریم، یادآور شد: مسئولیت این کمیته این است که در مناطقی که محور ولیعصر(عج) در آن واقع شده است، وضعیت درختان را رصد و در خصوص حفظ و نگهداری آنها دستور العمل صادر می کند.

صفایی درخصوص موضوع ثبت میراثی بودن خیابان ولیعصر(عج) و لزوم مجوز میراث برای اقدام در این خیابان که در برخی رسانه ها مطرح شده، توضیح داد: ممکن است خود خیابان ولیعصر(عج) بحث میراثی داشته باشد اما درختان خشک آن که جزو میراث حساب نمی شوند، ضمن اینکه تعهد ما در این محور این است که درخت خشک بعد از حذف حتما به صورت روتبال و با بن بالا جایگزین شود. 

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک در پایان خاطرنشان کرد: در اردیبهشت ماه امسال نیز *واکاری حدود ۳۰ اصله درخت به صورت روتبال با بن ۵۰ در خیابان ولیعصر (عج) داشتیم و برای زمان فعلی باید درختان خشک حذف و کنده کشی شوند و فضا آماده شود تا در فصل پاییز که امکان کاشت مهیا می شود کاشت درختان روتبال چنار جهت جایگزینی و جوان سازی شروع شود، برای این کار تعدادی درخت تهیه کردیم که در انبار فضای سبز منطقه موجود است و سازمان بوستانها هم برای جبران کسری درخت اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش شهر اخیرا در فضای مجازی فیلمی با عنوان «درخت کشی در خیابان ولیعصر(عج)» منتشر شده که طی آن به ثبت میراثی خیابان ولیعصر(عج) اشاره داشته و قطع آنان را بدون مجوز میراث غیر قانونی عنوان کرده است.

*واکاری به کاشتن دوباره قسمت هایی از زمین که به تعداد کافی در آن گیاه سبز نشده، گویند.

انتهای پیام/

۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 40982

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =