۸۰۰ نوجوان منطقه هشت در بزرگترین رویداد آیینی شهر تهران

۸۰۰  نوجوان منطقه هشت، میهمان رویداد آیینی "محرم شهر" در بزرگترین میدان پایتخت شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ شهرداری این منطقه با همکاری هئیات مذهبی در روز جمعه، همزمان با فرارسیدن دهه سوم محرم در کنار المان "سفینه النجاه" حضور به هم رساندند و با اجرای برنامه‌های آیینی ویژه ایام ماه محرم به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) عرض ادب کردند.

 با اشاره به اینکه مدیریت شهری منطقه با دعوت و مشارکت هئیت‌های مذهبی به ویژه هئیات ثامن و جوانان رضوی این منطقه، سعی در بهره‌مندی از ظرفیت نوجوانان و جوانان داشته است، براساس هماهنگی ‌های صورت گرفته ۸۰۰ نوجوان پسر و دختر با همراهی خانواده‌هایشان در این مراسم شرکت کردند.

 این مراسم در قالب عزاداری، سینه زنی، مداحی مداح نوجوان، گروه دمام زنی توسط نوجوانان اجرایی می‌شود و در راستای ترویج فرهنگ حسنه نذری دادن، موکب پذیرایی میهمانان اباعبدالله الحسین(ع) میزبان شهروندان بود.

علاوه بر اجرای برنامه‌های ایام محرم، گذر بین الحرمین، سفینه النجاه، حسینیه کودک، نمایشگاه فروش محصولات فرهنگی و ... بخشی دیگر از برنامه ها بود و همچنین با هدف ساماندهی و تسهیل در تردد عزاداران، روز جمعه  ۲۰ مرداد، تعداد ۲۰  دستگاه اتوبوس از منطقه۸ به میدان آزادی اعزام شدند و نوجوانان و دلدادگان سید الشهدا(ع) از ساعت۱۸ تا نماز مغرب و عشاء میهمان برنامه های فرهنگی و اجتماعی این منطقه بودند.
 
همچنین؛ رویداد بزرگ آیینی "محرم شهر" با هدف ایجاد ارتباط معنایی شهروندان با سیره حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و عاشورای حسینی، از ۱۶ لغایت ۳۱ مردادماه با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در میدان آزادی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 40991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =