نیازسنجی پروژه های عمرانی از طریق شبکه معتمدین محلات

بیست و یکمین نشست مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران با حضور رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه۹، معاونین و شهرداران نواحی و جمعی از معتمدین و دبیران محلات در سالن جلسات شهرداری منطقه ۹ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از نیازسنجی پروژه های عمرانی و بودجه ریزی از طریق شبکه معتمدین در محلات شهر تهران خبر داد و گفت: با اعلام مشکلات محلی توسط معتمدین، "نظام‌نامه مسائل محلات" با تاکید بر بخش های عمرانی شهر تهیه و تدوین خواهد شد تا علاوه بر رفع مشکلات، در سیاست‌گذاری ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در این جلسات قرار است مشکلات را با نظر نخبگان و معتمدین محلات هدفمند احصاءکنیم، افزود: پیگیری مشکلات محلات و مطالبات مردمی در حوزه های مرتبط با امور شهری پیش از برگزاری این نشست ها از طریق ارتباط مستقیم با مردم در مساجد صورت می گیرد و توانستیم با حضور در مساجد، برخی مشکلات و نظرات مردم را از نزدیک شناسایی و برای رفع آنها تلاش کنیم.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: در ملاقات مردمی در مساجد، به این نتیجه رسیدیم که علاوه بر مساجد برای دریافت نظرات نخبگان و معتمدین محلات در خصوص گزارش عملکرد مناطق در حوزه‌های مرتبط با شهرداری، این نشست ها را نیز طراحی کنیم تا بتوانیم نظام نامه مسائل محلات را تدوین نماییم.

آقامیری در عین حال خواستار شرح جزییات و ریزبه‌ریز مسائل و مشکلات محلات به صورت مکتوب شد و گفت: از طریق شبکه معتمدین محلات در گروه‌های مجازی که برای هر منطقه در پیام‌رسان‌ها تشکیل خواهد شد، این مطالب را بارگزاری کنید تا تک‌به‌تک مسائل رسیدگی و ساماندهی شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ارزیابی ساختارها، فرآیندها، تعاملات، نوع عملکرد و برنامه‌های مرتبط با حوزه مشارکت‌های اجتماعی در محلات و مناطق و نهایتا تسهیل و گسترش مشارکت شهروندان در مدیریت شهری در مقیاس محله از دیگر اهداف ما از تشکیل مجمع مشورتی تخصصی با محلات است.

در ادامه سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ گفت: اعتماد شهروندان مولفه مهمی در ارتقاء مشارکت انها در امور شهری است که این مهم از طریق شفاف سازی و انعکاس دقیق اقدامات مدیریت شهری صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در این میان معتمدین محلات به عنوان حلقه های میانی رابط اصلی بین شهروندان و مدیریت شهری هستند تا با انعکاس دقیق مطالبات و دغدغه‌های مردمی زمینه‌ساز تحقق حکمروایی مردمی باشند.

مرتضوی تاکید کرد: مدیریت شهری در منطقه ۹ علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود در مقوله نگهداشت شهر و پیگیری پروژه های فرامنطقه‌ای و در مقیاس کلان، اهتمام جدی در اجرای پروژه‌های توسعه محلی با نظرات مردم دارد تا شهروندان غرب پایتخت و ساکنین محلات اثرگذاری و نقش خود را در فضای سکونت و محیط پیرامونشان مشاهده کنند.

همچنین؛ در این جلسه هر یک از معتمدین و دبیران محلات به ارائه گزارشی از مشکلات و مسائل محلات خود پرداختند و خواستار رفع و پیگیری آنها از سوی مدیریت شهری شدند.

 انتهای پیام

۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 41001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =