۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 41055
انتقال شبکه فاضلاب شهری به تصفیه‌خانه فیروز بهرام تا پایان امسال

نشست ستاد باز آفرینی منطقه ۱۸ پایتخت در راستای بررسی اقدامات مؤثر دستگاه های دخیل در امر نوسازی بافت‌های فرسوده با حضور معاون فرماندار، مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری پایتخت، مدیران شهری و نمایندگان دستگاه‌های خدمات رسان برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸، در ابتدای این نشست خسروی شهردار منطقه طی سخنانی با اشاره به ناملایمات اخیر نسبت داده شده به مدیریت شهری در مقوله برخورد با متخلفین ساخت و ساز در خلازیر و متعاقب آن عروج شهادت گونه چندین نفر از همکاران انتظامی و شهرداری، اظهار داشت: دفاع از حقوق عامه شهروندان و توجه به سلامت جسمانی و صیانت از اموال آنها یکی از مهمترین مسئولیت‌های شهرداری در اداره امور شهر بوده و همین اتفاقات اخیر در خلازیر، نشان دهنده اهمیت این موضوع است که چطور برای اثبات قانون و مقابله با هنجار شکنی، مورد هجوم انواع و اقسام قرار گرفته و همه مدعی می شوند که چرا از شیوه های دیگری برای تخریب بناهای احداثی اقدام نشده تا باعث عروج این تعداد از عزیزان همکار در این اقدامات نشود.

وی ادامه داد: در بسیاری از مواقع مشاهده شده که مالکین این ساختمان‌ها براحتی با استفاده از روش‌های مختلف پس از احداث بنا، درخواست نصب انشعابات را ارائه و آن را دریافت می نمایند، در حالیکه هنوز پایان کار بنای احداثی را دریافت نکرده اند، تمامی دستگاه های خدمات رسان اعم از مدیریت شهری، آب، برق، گاز و مخابرات و... بایستی دست به دست هم داده تا از وقوع چنین اقداماتی جلوگیری و یکدیگر را هم پوشانی کنند.

خسروی با اشاره به تکمیل پروژه انتقال شبکه فاضلاب شهری این بخش از پایتخت به تصفیه خانه فیروز بهرام تا پایان امسال، یاد آور شد : براساس وعده ای که دوستان در شرکت آب و فاضلاب داده اند، این امر محقق و بزودی شاهد ارتقاء وضعیت خدمات شهری خواهیم بود.

خسروی همچنین در بخش دیگری از سخنان خویش پیرامون تأمین سرانه‌های مورد نیاز شهروندان و اهمیت آن در صدور مجوز برای احیای بافتهای فرسوده نیز گفت: در تقسیم بندی صورت گرفته در کمیسیون ماده ۵ یا بعبارتی همان شیوه  ۳۰ به ۷۰، تمامی سرانه ها در نظر گرفته شده و متقاضیان بایستی به اجرائی شدن آنها توجه داشته باشند.

همچنین بشیری معاون فرماندار تهران در ادامه این نشست سخنان خویش را با ارائه گزارش اجمالی در رابطه با نام نویسی داوطلبین شرکت در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی آغاز که رشد قابل توجهی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نسبت به زمان مشابه در دوره گذشته داشته است.

وی در ادامه با بیان این نکته که حریم پایتخت بعنوان تنفسگاه شهر همواره مورد توجه فرمانداری بوده و اجازه تعهدی به اراضی آن به احدی داده نخواهدشد، اظهار داشت : این مسئله همواره مورد توجه قرار داشته و باید راه های تخلف افراد  سود جو با همکاری نهادهای دخیل بسته شود.

برپایه این گزارش؛ هریک از روئسا ونمایندگان دستگاه های خدمات رسان عضو این ستاد نیز به تناسب موضوعات مطروحه گزارشی از اقدامات انجام شده و مطالبات خویش رامطرح که شهردار منطقه به همراه مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در مقام پاسخگوئی به آنها در آمدند.

انتهای پیام/

۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =